کارشناس: نشست بین‌الافغانی در مسکو اساس مذاکرات بعدی را گذاشت

© Sputnik / Khaibar Akifiنشست بین‌الافغانی در مسکو
نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخسیتن نشست بین‌الافغانی که میزبانی مسکو برگزار شد، باعث ایجاد اعتماد بین طرفین درگیر در افغانستان شد و اساس مذاکرات بعدی را گذاشت - رئيس مرکز تحقیقاتی درگیری‌ها و کارهای بشردوستانه پوهنتون دوحه.

به گزارش اسپوتنیک، سلطان برکت، رئيس مرکز تحقیقاتی درگیری‌ها و کارهای بشردوستانه پوهنتون دوحه گفت: "نشست بین‌الافغانی در مسکو چیزهای زیادی داد. آنزمان طرفین درگیر در افغانستان برای نخستین بار مذاکرات را آغاز کردند، توانستند میان هم اعتماد پیدا کنند. آن نشست اساس را برای مذاکرات بعدی گذاشت".

استقبال طالبان از حضور زنان در نشست بین‌الافغانی در قطر - اسپوتنیک افغانستان
استقبال طالبان از حضور زنان در نشست بین‌الافغانی در قطر

به گفته وی، از میان افراد دعوت‌شده تنها یک یا دو نفر از شرکت در نشست خودداری کردند.

در افتتاح نشست مذکور زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، مارکس پوتزل، نماینده آلمان برای افغانستان و پاکستان و مطلق القحطانی، نماینده ویژه قطر در امور مبارزه با تروریزم نیز شرکت داشتند.

قابل ذکر است که اولین نشست بین‌الافغانی به میزبانی مسکو با حضور چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری برگزار شد. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала