Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قهرمانی قابل انتظار برزیل یا شگفتی تاریخی پرو؟

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر قهرمانی قابل انتظار برزیل یا شگفتی تاریخی پرو؟
قهرمانی قابل انتظار برزیل یا شگفتی تاریخی پرو؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تیم ملی فوتبال برزیل و پرو امشب دیدار فینال رقابت های کوپا آمه‌ریکا؛ را برگزار خواهند کرد اما قهرمانی قابل انتظار در راه است یا بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ جام؟

به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی برزیل (میزبان) با عبور از آرژانتین به فینال رسید و سپس پرو با شکست مدافع عنوان قهرمانی شگفتی آفرید تا دو تیم در بازی فینال با هم روبرو شوند.

همه چیز برای قهرمانی برزیل در این رقابت ها آماده شده اما تاریخ نشان داده، هرگاه همه چیز برای سلسائو مهیا بوده، این تیم با شکست عجیب، هوادارانش را حیرت زده کرده است.

از بازی پایانی جام جهانی 1950 در ماراکانا گرفته تا جدال نیمه‌نهایی جام جهانی 2014 مقابل آلمان.

البته تیمی که در این فصل به فینال رسیده و توان شکست برزیل ر ا در خود می بیند، پرو است، تیمی که در سال‌های پسین، روند خوبی را طی کرده و سال گذشته اولین جام جهانی خودش از سال 1982 را نیز توانست تجربه نماید.

این تیم در دور گروهی رقابت های با 5 گل به برزیل باختند ولی در ادامه کار و با انجام بازی‌های شجاعانه در مرحله حذفی، اروگوئه، پرافتخارترین تیم جام و چیلی، قهرمان 2 دوره اخیرا را از پیش رو برداشتند و فینالیست شدند، در حالیکه سلسائو نیز با برتری 2-0 برابر رقیب دیرینه (آرژانتین) به این بازی رسید.

برزیل که میزبانی این دور مسابقات را نیز بر عهده نیز دارد، توانست در طول تورنمنت بدون نیمار نیز پیشرفت نموده و به موفقیت برسد که در غیاب او، فرمینو و خسوس زوج خوب و هماهنگ نشان دادند و هر 2 در مهم‌ترین بازی این کشور(جدال حیثیتی نیمه‌نهایی مقابل آرژانتین) گلزنی کردند، تا نشان دهند برای این فصل مسابقات آمادگی کامل دارند، جالب اینکه در آن بازی هر دو گل به همکاری همین دو بازیکن به ثمر رسید.

از سویی هم، برزیل در خط دفاعی خوب ظاهر شده و تا اینجای کار گل خورده ندارد و در این کار بزرگ، دنی آلوس نقش اصلی را داشته است و همچون بازیکنان 28 ساله به میدان می رود نه در حد سن اش(36 سال)، ولی با این حال، پایان انتظار 12 ساله برای بُردن کوپا آمه‌ریکا بیش از حد نزدیک به نظر می‌رسد.

پیش از شروع بازی ها، برزیل مدعی اول نام گرفت و با ثبت 7 گل در دو بازی و کلین شیت حتی در مقابل مسی، نشان داد لیاقت قهرمانی را دارد. پیروزی 5 گله برابر پروه، حساب برزیل در بازی‌های رودررو مقابل این رقیب را به 30 بُرد، 9 تساوی و تنها 4 باخت رساند.  شاید در نگاه اول، کار برزیل در فینال راحت  باشد اما اگر کار گره بخورد، حتی می‌توان انتظار وقت‌های اضافه را نیز به ذهن داشت در حالیکه این کشور آمادگی، تجربه، استراحت و بازیکنان بهتری دارد و همه این نشانه‌ها، حاکی از قهرمانی آن است.

اما شگفتی پرو در نیمه نهایی همه را انگشت به دهان کرد که در دیدار نهایی نمی توان قدرت این تیم را دستکم گرفت.

پرو در صورت شکست برزیل و کسب قهرمانی، یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ این جام را رقم زده‌اند.
این تیم، در جام‌جهانی حضور یافت و تا دیدار نهایی کوپا پیش آمد که عصر شکوفایی مجدد آنرا به نمایش می گذارد، اما برای برداشتن گام آخر، کار بسیار سختی مقابل میزبان در پیش دارد.

پرو امیدوار به تکرار بازی با اروگوئه در یک‌چهارم‌نهایی است، جایی که تیم برتر میدان را  با بازی دفاعی به مشکل روبرو ساخت و پس از 120 دقیقه بازی فرسایشی، در ضربات پنالتی، پرافتخارترین تیم جام را حذف کرد. پرو برای بردن برزیل باید بهترین بازی تاریخ خودش را انجام دهد؛ حتی اگر این سبک بسیار زشت به نظر برسد. این تیم انگیزه کافی را برای شگفتی آفرینی دارد و فشاری روی دوش خودش نمی‌بیند؛ برخلاف برزیل که از نظر هوادارانش محکوم به قهرمانی است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала