افزایش ناامنی ها در در حوزه جنوب غرب

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBشهر هرات
شهر هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام ها هرات می گوینده، شماری از ولسوالی ها این ولایت شاید درگیری ها سخت میان نیروی امنیتی و طالبان بوده اند.

به گزارش از اسپونتیک، به نقل از آریانا نیوز، ولایات های حوزه غرب کشور در چند روز اخیر شاید ناامنی ها و درگیری ها سخت میان نیروی های امنیتی و طالبان بوده اند.

طالبان در کنار حمله بر چند ولسوالی در هرات و غور، خود را تا نزدیکی های دروازه های شهر فراه رسانده اند و با نیروهای امنیتی در گیری شده اند.

چند روزی می شود که طالبان جریان برق وارداتی شهر قلعه نو ولایت بادغیس را قطع کرده اند، از فعالیت شبکه های مخابراتی در این ولایت نیز جلوگیری کرده اند.

طالبان بر ولسوالی ها اوبه، چشت، پشتون زرغون و گلران هرات حمله کرده اند، مقام های امنیتی و محلی این هرات می گویند که در این حمله ها، شماری از جنگجوبان خارجی نیز طالبان را همراهی می کنند.

عبدالقیوم رحیمی والی هرات می گوید: « تروریستان غیرافغانی که از بیرون می آیند تعداد شان زیاد شده چرا که دشمن مورال خود را در حالت از دست دادن است و مجبور شده دولت‌هایی که می‌خواهند در افغانستان اختشاش به وجود بیاورند، از قوت اضافی و ریزرف خود استفاده کنند.»

جنرال امین الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات، گفت: « ولسوالی پارسی را ما حمایت کردیم. تا حالا هم نیروهای ما آن جا حضور دارند. در ولسوالی پشتون زرغون نیز برای یک هفته عملیات کردیم و تهدید بلند را پایین آوردیم.»

مقامات محلی غور نیز از گسترش نا امن ها در این ولایت سخن می گویند که در شش ولسوالی این ولایت ناامنی ها افزایش یافته است.

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور، گفت: «بیش از ده روز می‌شود که ولسوالی‌های غربی و جنوب غربی ولایت غور تحت تهدید شدید گروه طالبان قرار دارد که نیروهایی از بیرون ولایت غور در آن جا تجمع کرده، اما شاهد کوچکترین اقدام نیروهای امنیتی کشور در این زمینه نبوده ایم.»

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور، گفت: «پوسته های امنیتی که در بعضی از مناطق بودند، آنان تغییر موقعیت کردند و کدام آسیبی به پوسته‌های امنیتی تا هنوز گزارشی دریافت نشده.»

شورای ولایتی فراه می گوید که اوضاع امنیتی این ولایت نگران است، طالبان به دروازه های این شهر رسیده اند و تلاش دارند وارد شهر فراه شوند.

شامحمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه، گفت: «مخالفین فشار زیادی روی فراه وارد کرده اند و هر شب هر روز فراه بدون حادثه نبوده. ما مردم فراه از این وضعیت کاملاً نگران استیم.»

آگاهان امور افزایش ناامنی ها را در حوزه غرب نگران کننده می دانند و خواهان توجه جدی حکومت مرکزی هستند، مقام‌های ارتش در حوزه غرب از آماده گی‌ها برای سرکوب طالبان و پس‌گیری بخش‌های از دست رفته خبر دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала