مامورین کابل به نمایندگی از خود با طالبان نشست می کنند

© Photo / M.Naderiارگ ریاست جمهوری افغانستان
ارگ ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشته است که مامورین افغانی می توانند به نمایندگی از خود در نشست با طالبان شرکت نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، صمیم عارف نماینده رئیس جمور افغانستان اظهارد اشته است که هیت کابل متشکل از یک تعداد مامورین عالی رتبه کشور در نشست بین الافغانی با رهبری طالبان نشست می نمایند که قرار است به تاریخ 7-8 جولای در دوحه برگزار شود.
وی افزود که آنها نمایندگی از دولت افغانستان را نمی کنند و تعداد ایشان در حدود 60 نفر می باشد.
قابل ذکراست که قبلاً فهرست 250 نفری هیئت گفتوگو کننده از سوی حکومت پیش از تفاهم با تنظیم‌کنندگان این نشست «قصدا» بی‌نظمی ایجاد کرد.
گروه طالبان معرفی هیئت250 نفری هیئت گفتوگو کننده حکومت را «اقدام ضد صلح» عنوان کرده و گفته است که حکومت کوشش کرد تا از این طریق نشست دوحه را به تعویق بی‌اندازد.
پیش از این ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در واکنش به لغو نشست بین الافغانی دوحه گفته بود که تلاش های رئیس جمهور افغانستان برای تغییر دادن مقررات برگزاری همچو نشست ها، سبب لغو آن گردید.
یادآوری میکنیم، روز گذشته (پنجشنبه، 29 حمل) ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه ای اعلام نمود که نشست میان نمایندگان حکومت و طالبان در دوحه از سوی حکومت قطر لغو گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала