مذاکرات طالبان و آمریکا؛ 80 تا 90 در صد کار روی توافقنامه صلح تمام شده است

© Photoطالبان قطر
طالبان قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش از اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در قطر به شبکه خبری الجزیره گفته که 80 تا 90 در صد کار روی توافقنامه صلح تمام شده است.
امروز وزیر خارجه امریکا مایک پمپئو در توییتی نوشت: وقت آن رسیده است که صلح در افغانستان تأمین شود و حق مردم افغانستان است به خشونت های بی معنا پایان یابد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش میدهد که مذاکرات امریکا و با طالبان دیروز چهار شنبه تا ناوقت شب ادامه داشت و امروز مذاکرات میان زلمی خلیل زاد و نمایندگان طالبان در ششمین روز از سرگرفته شده است.
به گفته سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر:«ما به پیشرفت هایی دست یافته ایم.»
یکی از مقامات طالبان گفته است که ایالات متحده به دنبال خروج نیروهایش تا 18 ماه دیگر است. در این زمینه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در اوایل هفته به فاکس نیوز گفته بود که خروج نیروها قبلا و بی سروصدا آغاز شده و نیرهای نظامی به 9000 نفر رسیده است.
یکشنبه آینده در دوحه آلمان و قطر میزبان کنفرانس صلح افغانستان خواهد بود. شرکت کنندگان این کنفرانس از آدرس شخصی نه دولتی در این کنفرانس اشتراک خواهند کرد, سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت در کنفرانس دوحه شرکت نخواهد کرد, اما عطا الرحمن سلیم، معاون شورای عالی صلح گفته است، هیات کابل متشکل از جامعه مدنی، فعالان حقوق زنان میباشد.
شاهین به آسوشیتدپرس گفته است که 60 نفر در کنفرانس صلح دوحه شرکت خواهد کرد.
حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در این نشست اشتراک نمیکند به چین خواهد رفت, حامد کرزی از گفتگوی بین الافغانی در دوحه حمایت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала