پومپئو، وقت آن رسیده است که صلح در افغانستان تأمین شود

© AFP 2023 / Jim Watsonمایک پومپئو وزیر خارجه امریکا
مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هفتمین دور گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان، از تاریخ هشتم ماه سرطان شروع و تاکنون در قطر ادامه دارد، وزیر خارجه امریکا مایک پومپئو می گوید که اکنون وقت آن رسیده است که در افغانستان صلح تأمین شود.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، وزیر خارجه امریکا در تویترش نوشته است که ایالات متحده برای تأمین امنیت صلح در افغانستان متهعد است.

و افزوده است:«اکنون زمان آن رسیده‌است که صلح در افغانستان تأمین شود و واشنگتن برای تأمین صلح در افغانستان متعهد است.»

هفتمین دور گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان، از تاریخ هشتم ماه سرطان شروع و تاکنون ادامه دارد، با این همه قرار است تا سه روز دیگر گفتگوهای میان افغان ها در قطر آغاز شود. سفیر امریکا در کابل، این گفتگو ها را برای پایان جنگ و خشونت ها در افغانستان بسیار مهم می پندارد.

جان بس می افزاید:«این جنگ، هنگامی به پایان می‌رسد که تمامی افغان‌ها با هم بنشینند و یک راه حل را جست‌وجو کنند؛ ما باور داریم که گفت‌وگوهای میان افغانان در هفتۀ آینده در دوحه برای گفت‌وگوهای صلح بسیار مهم است.»

در نشست میان افغانان در قطر، حدود شصت تن شرکت خواهند کرد و این نشست در واقع راه برای نشست بزرگتر باز خواهد کرد.

دفتر طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
حدود 60 تن از افغانان در قطر شرکت خواهند کرد

در ادامه می افزاید که صلح برای واشنگتن در اولویت قرار دارد اما برای انتخابات نیز آماده گی ها باید گرفته شوند «قسمی‌که بارها گفته ایم، صلح مهم‌ترین اولویت ما است و همه شهروندان افغانستان به شمول رهبران حکومت وحدت ملی و رهبران سیاسی گفته‌اند که صلح اولویت مهم آنان نیز هست. همزمان با این، ما با کمیسیون‌های انتخاباتی همکاری می‌کنیم که آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات نیز گرفته شوند و هر دو باید به گونه همزمان صورت بگیرند.»

پیش از آن هم سخنگوی دفتر طالبان در قطر صحبت از پیشرفت در هفتمین دور گفتگوها میان آمریکا میکند، قرار است که پس از پایان گفتگوها، توافق نامه صلح در حضور شاهدان بین المللی و رسانه ها اعلام شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала