Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سرزمین فوتبال میزبان سوپرکلاسیکوی فوق‌حیثیتی

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر سرزمین فوتبال میزبان سوپرکلاسیکوی فوق‌حیثیتی
سرزمین فوتبال میزبان سوپرکلاسیکوی فوق‌حیثیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تیم ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در مهم ترین و زیباترین دیدار فوتبال آمریکای جنوبی بامداد چهارشنبه به مصاف هم می روند.

به گزارش اسپوتنیک؛ شهر بلوهوریزنته برزیل، بامداد چهارشنبه فردا، میزبان نبرد کاملا حیثیتی فوتبالی خواهد بود. این دیدار حساس و هیجان انگیز که در نیمه نهایی کوپا آمریکای 2019 در ورزشگاه مینیرائو، از ساعت 5:00 بامداد (به وقت کابل) کلید خواهد خورد،

برای هواداران فوتبالی حتی بیشتر از یک فینال ارزش دارد و حسرت سالها قهرمان نشدن دو تیم در کوپا آمریکا، نیز به این حساسیت خواهد افزود. در حالیکه آخرین بار 12 سال پیش قهرمانی کوپا آمه ریکا و 17 سال پیش جام جهانی، بنام برزیل ثبت شد اما آلبی سلسته 26 سال پیش این جام را به خانه برده است و دیگر هیچ.

حالا چشمان دو صد و ده میلیون برزیلی، برای پیروزی در این دیدار دوخته خواهد شد و آنان لحظه شماری دارند تا با شکست حریف دیرینه شان در سوپرکلاسیکو، جشن و پایکوبی برپا کنند.

وقتی برزیل میزبانی را گرفت، امیدواری مردم در شکسته شدن طلسم افزایش یافت.

این کشور پیش از این  4 بار میزبان بوده و هر 4 دوره، قهرمان شده است.

برزیلِ فعلی با تیته تیم فوق العاده‌ای بوده و کمتر رنگ باخت را دیده، اما در جام جهانی 2018 چندان توفیقی نداشت. سلسائو پس از جام جهانی دیگر شکست نخورده و آنقدر آمار خوبی داشته که می‌توانیم به آن‌ها شانس بیشتری برای بردن آرجانتین بدهیم. تیمِ تیته از جام جهانی به بعد 2 گل خورده که آن 2 گل هم در بازی‌های دوستانه بوده است. مهم‌تر اینکه آخرین بردشان در کوپا آمریکا برابر آرجانتین فاینل 2007 رقم خورد که باعث قهرمانی‌شان هم شد. نشانه‌های زیادی برای پیروزی برازیل وجود دارد، آیا این نشانه‌ها یک سوپرکلاسیکوی رؤیایی برای آن‌ها می‌سازد؟

 

آرژانتین؛ حسرت طولانی

شروع کوپا آمریکا ترسناک بود و به نظر می‌رسید یک کابوس دیگر برای آلبی‌سلسته در راه است. ابتدا شکست برابر کلمبیا و سپس تساوی برابر پاراگوئه، اما در نهایت با شکست قطر به مرحله بعدی رسیدند. دیوار دفاعی ونزوئلا را راحت‌تر فرو ریختند و همان‌طور که لئو مسی می‌گفت مثل اینکه از مرحله حذفی کار آرژانتین تازه شروع شده است.

شرایط تیم هایی که در نیمه‌نهایی کوپا آمریکا حضور دارند را نمی‌توان بحرانی یا بد نامید، اما آرژانتین در بازی برابر ونزوئلا پس از مدت‌ها یک بازی بزرگِ رسمی در مرحله حذفی یک تورنمنت مهم را برد. حالا مسی و هم‌تیمی‌های او، خودشان را آماده می‌کنند تا به حسرتی طولانی پایان بدهند.

حسرت قهرمانی در یک تورنمنت ملی و حسرت قهرمانی در کوپا آمریکا. سال 1993 آخرین مرتبه‌ای بود که آلبی‌سلسته جامی در رده ملی گرفت که آن جام در همین رقابت‌های کوپا آمریکا بود.

جالب است 9 بازییکن آرژانتین فعلی وقتی این تیم آخرین قهرمانی‌اش در کوپا را جشن گرفت اصلاً به‌دنیا نیامده بودند، بقیه هم بسیار کوچک بودند و احتمالاً چیزی از آن قهرمانی یادشان نیست. مسی 2 هفته قبل از آن قهرمانی 6 ساله شده بود و اما حالا یک سوپرکلاسیکوی پرهیجان و حیثیتی را در پیش خود دارد تا تمامی ناکامی‌های سالیان گذشته، با پیروزی در آن به دست فراموشی سپرده شود.

 

 

آخرین جدال

سوپرکلاسیکوی قبلی ماه اکتبر سال 2018 در جده عربستان برگزار شد که برنده آن بازی سلسائو بود و برزیل موفق شد با تنها گل میراندا در آخرین دقیقه بازی حریفش را شکست دهد.

 

آمار بازی

110 مرتبه در تاریخ برزیل و آرژانتین با هم مصاف داده اند که 45 بُرد به نام سلسائو و 39 برتری به نام آلبی‌سلسته رقم خورده ست و 26 بازی نیز مساوی شده است.

32 بار در تاریخ این مسابقات، برززیل و آرژانتین مقابل هم بازی کرده اند که 12 برد برای هر تیم ثبت شده و 8 بازی نیز مساوی خاتمه یافته است.

تعداد گل‌های آرژانتین در دیدار‌های رودررو 166 عدد بوده و برزیل یم گل کمتر ثبت کرده است.

آرژانتین با 14 قهرمانی پس از اروگوئه، دومین تیم پرافتخار کوپا آمریکا به شمار می‌رود اما برزیل تنها 6 قهرمانی دارد. در تعداد جام‌های قهرمانی در تورنمنت‌های معتبر (جام جهانی، کوپا آمریکا و جام کنفدراسیون‌ها، دو تیم با هم برابر اند.

 از 12 سال پیش هیچ‌کدام دو تیم، موفق به پیروزی در 2 بازی متوالی نشده و سال‌های 2005، 2006 و 2007 سلسائو موفق شد در سه بازی متوالی برابر آرژانتین در جام کنفدراسیون‌ها، بازی دوستانه و کوپا آمریکا برنده شود و آخرین بازی دو تیم را برازیل چند ماه پیش برد.

البته 2 قهرمانی آخر برزیل در کوپا آمریکا با پیروزی برابر آرژانتین به دست آمد.

بزرگترین پیروزی بین این دو تیم برتری 6-1 آرژانتین در سال 1940 در «روکا کاپ» بود. جامی که قبل از سوپرکلاسیکو تا سال 1976 برخی سال‌ها بین برزیل و آرژانتین برگزار می‌شد.

آخرین مرتبه‌ای که آرژانتین در نیمه‌نهایی رسید و به فاینل نرفت به 32 سال پیش برمیگردد. برزیل هم آخرین مرتبه 40 سال پیش در نیمه‌نهایی شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

پس از ناکامی اروگوئه در راهیابی به نیمه‌نهایی، آرژانتین با 35 حضور بین 4 تیم برتر به رکورد لاسلسته رسید. برزیل هم برای سی‌امین مرتبه در نیمه‌نهایی پا گذاشت.

برزیل پس از باخت برابر بلجیم در یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2018 در 14 بازی رسمی و غیررسمی به میدان رفته و شکست نخورده است و شاگردان تیته در این بازی‌ها فقط 2 گل دریافت کرده‌اند.

کوپا آمریکای 2019 گلزن برجسته‌ای نداشته و 10 بازیکن تا پایان مرحله یک‌چهارم نهایی 2 گل زده‌اند، در این بین کوتینیو و اورتون از برزیل و مارتینس از آرژانتین هم حضور دارند.

برزیل هنوز در کوپا آمریکا گلی نخورده و همراه کلمبیا که حذف شد بهترین خط دفاعی رقابت‌ها را در اختیار داشته است. برزیل در ورزشگاه مینیرائو به مصاف آرژانتین خواهد رفت که سنگین‌ترین شکست تاریخش با نتیجه 7-1  برابر آلمان را 5 سال پیش در نیمه‌نهایی جام جهانی 2014 را در آن تجربه کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала