خانم 103 ساله امریکایی در دوش ریکارد قایم نموده است

© AFP 2023 / PHILIPPE DESMAZESخانم 103 ساله امریکایی در دوش ریکارد قایم نموده است
خانم 103 ساله امریکایی در دوش ریکارد قایم نموده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جولیا «هوریکان» هوکینس (Julia «Hurricane» Hawkins) دوش را زمان آغاز کرد، وقتیکه صد سال عمر او تکمیل گردید. او میگوید:«من پیر میشوم و میدانم که فواصل زیادی صدمتری من باقی نه مانده، از همینرو من نمی خواهم آنها را در تمرینات صرف نمایم».

سارا میروش (Sarah Mervosh) در مطلب منتشره در روزنامه New York Times (امریکا) در ادامه می نویسد، دو سال قبل جولیا هوکینس در سن 101 سال در دوش ریکارد قایم کرد. او فاصله صدمتری را با نتیجه 62،39 ثانیه طی نمود.

در هفته جاری هوکینس در سن 103 سال به راه دوش برگشت، تا در فاصله 50 و 100 متر در چارچوب بازی های ملی سپورتی برای اشخاص کهنسال در البوکرک شرکت نماید. طبق معلومات سازمان که مسابقات نوع المپیک را برای ورشکاران بالاتر از عمر 50 سال برگزار مینماید، او — کهنسالترین زن است که رسماً در مسابقات دوش در امریکا شرکت ورزیده است.

در گروپ عمری بالاتر از صد سال رقابت آنقدر زیاد نیست، پس به این ترتیب، جولیا هوکینس اصلاً با خود مسابقه میکرد. او به فینش صدمتری تقریباً شش ثانیه بعدتر از ریکار آمد، اما بازهم از نتیجه راضی است. او گفت:« من حالا دو سال بزرگترم، این را فراموش نکنید».

هوکینس دوش را ناوقت شروع کرد. دوش — یکی از سرگرمی های زیادی اوست. او در شهر باتن-روژ در لوئیزیانا زندگی میکند، جای که همه روزه گردش میکند و از درختان خود مواظبت مینماید. او چهار طفل، سه نواسه و دو کواسه دارد. او در زمان جنگ جهانی دوم از طریق تیلفون عروسی کرد. او با شوهر خود 70 سال زندگی کرد، اما او بعداً درگذشت.

وقتیکه «New York Times» به او زنگ زد، تا در مورد مصاحبه توافق نماید، جولیا هوکینس از دوش استراحت میکرد و در باغ نباتات گردش مینمود. گل ها — یک سرگرمی دیگر اوست.

ما صحبت مان را تصحیح کردیم، تا آن را هرچه بیشتر خلص و برازنده سازیم.

- «New York Times»: باکی نخواهد داشت، اگر من بپرسم که شما چه وقت تولد شده اید؟

— جولیا هوکینس: 10 فبروری سال 1916

- آیا من درست می فهمم، شما دویدن را زمان آغاز کردید، وقتیکه شما عمر زیاد داشتید.

— من 100 سال عمر داشتم. اما من در بایسکل رانی در بازی های المپیک برای کهنسالان شرکت میکردم. و بعداً وقتیکه من صد ساله شدم و بسیار پیر شدم، تا با بایسکل به کوه بالا شوم، سرعت را تغییر دهم و غیره، من بایسکل سواری را توسط دوش تعویض کردم. برای آزمایش از 50 متری شروع کردم. من عاشق دوش شدم.

- شما در زمان فراغت چه میکنید؟

— میخوانم. وقتیکه پرابلم ها با دید آغاز شدند، من کتاب های سمعی را میشنیدم. من کتاب های بسیار خوب، قصه های مختلف دارم، این بسیار دلچسپ اند. من یک هکتار زمین دارم، جای که من بونسای (مینی درخت) پرورش میکنم و آنها وقت زیادی مرا بر میگیرند.

- لطفاً این راز را بگشائید، شما چگونه توانستید چنین عمر زیاد زندگی کنید و سلامتی جسمانی را حفظ نمائید؟

— باید طرز زندگی فعال پیش برد. تنبلی نکنید و تمرین کنید. سرگرمی های زیاد و دلچسپی های زیاد. وقتیکه شما به چیزهای زیادی علاقمندی داشته باشید، شما تمام وقت مصروف هستید و عقل شما مصروف است.

- به عقب نگاه کنید، شما بیشتر از همه برچه در زندگی افتخار میکنید؟

— من بیشتر از همه بر اطفال و شوهرم می بالم. این چیزهای بسیار عالی در زندگی من هستند — برعلاوه نواسه ها و کواسه هایم.

- بسیار تشکر. صحبت با شما بسیار خوش آیند بود. آیا چیزی وجود دارد که شما میخواستید در خاتمه بگوئید؟

— سلامتی خود را حفظ کنید، اگر میتوانید. از خود علاقمندی نشان دهید. و لحظات جادویی جستجو کنید. این چیزی است که تمام عمر انجام میدادم — به همه این چیزهای سحرآمیز که با ما رخ میدهند، توجه مینمودم. به سپیده دم و به غروب، به پرندگان زیبا، به موسیقی و سخنان زیبا که مردم دیگر به ما میگویند. این همه لحظات جادویی اند و آنها برای همه قابل دسترسی می باشند. فقط بخود اجازه دیدن آنها را بدهید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала