هجوم معترضان به ساختمان پارلمان هانگ کانگ

© AFP 2023 / Isaac Lawrenceهجوم معترضان به ساختمان پارلمان هانگ کانگ
هجوم معترضان به ساختمان پارلمان هانگ کانگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها تن از معترضان پس از هجوم بردن به ساختمان پارلمان هانگ کانگ وارد آن شده و خواستار برگزاری مذاکرات با کری لم، رئيس اجرایی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه South China Morning Post، این تظاهرات حدود یک ماه قبل به دلیل آوردن اصلاحات در قانون استرداد، آغاز شد. در صورت به تصویب رسیدن این قانون، هانگ کانگ می‌تواند افراد مظنون را حتی بدون موجودیت توافق مبنی بر استرداد، به تایوان، ماکائو و چین تسلیم کند.

اعتراضات مخالفین این اصلاحات از صبح امروز (دوشنبه، ۱ جولای) به خشونت گراییده است.

معترضان که کلاه‌های ایمنی به سر، ماسک به صورت و دست‌کش‌ها به دست دارند، چندین ساعت تلاش داشتند تا شیشه‌های ساختمان و درب پارلمان هانگ کانگ را با استفاده از اشیای فلزی و پلاستیکی، بشکنند.

سپس معترضان وارد ساختمان پارلمان شده، به دیوارها و نشان آنرا در سالون جلسه رنگ سیاه پاشیدند، تصاویر را از دیوارها دور نمودند و میز و چوکی را شکستند.

معترضان همچنان با استفاده از اموال دست داشته در ساختمان پارلمان موانع ایجاد کردند تا نیروهای پولیس نتوانند وارد ساختمان شوند.

نیروهای پولیس تا هنوز هم در وضعیت جاری مداخله نکرده اند اما پولیس از مردم خواسته است تا محل واقعه را ترک گویند، زیرا برای پاکسازی محل آمادگی گرفته می‌شود. مقامات محلی اخطار داده اند که در صورت مقاومت، از زور استفاده خواهد شد.

پس از این اخطاریه، اکثریت معترضان محل را ترک گفتند، در حال حاضر حدود ۳۰ تن در داخل ساختمان پارلمان باقی مانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала