تأکید آلمان بر حفظ دستاورد های 18 سال گذشته در افغانستان

© @mfa.afghanistan -FBتأکید آلمان بر حفظ دستاورد های 18 سال گذشته در افغانستان
تأکید آلمان بر حفظ دستاورد های 18 سال گذشته در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور روز گذشته با هایکوماس همتای آلمانی اش در برلین دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه آلمان در دیدار با وزیر خارجه افغانستان گفته که کشورش به گونه مشترک با قطر برای مذاکرات صلح در افغانستان زمینه‌سازی‌ می‎کند.
وزارت امور خارجه در خبرنامه ای میگوید که در این دیدار آقای ربانی تعهد آلمان به سهم گیری بیشتر در تسهیل و زمینه سازی گفتگوهای صلح و تاکید بر نگهداری از دست آوردهای پسین را برای افغانستان بسیار امیدوار کننده دانسته و از تلاش های آلمان برای صلح در افغانستان نیز قدردانی کرده است.
هایکوماس وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک با آقای ربانی گفت آنکه تنها افغان ها میتوانند روی صلح در این کشور مذاکره کنند، "اما مسلم است که افغانستان نباید از آنچه تا حالا دست یافته، عقب گرد کند؛ زیرا دستاوردی زیاد داشته است."
وی همچنان با اشاره به حقوق بشر، حقوق اقلیت ها و زنان گفت که افغانستان گام بزرگی در این راستا برداشته است.
از سویی هم آقای ربانی حضور و نقش فعال نیروهای آلمانی زیر نظر ماموریت حمایت قاطع برای آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغان از اهمیت حیاتی عنوان کرد.
وزیر خارجه گفت: "به باور ما با دخالت آلمان در روند صلح، به زودی شاهد گفتگوی مستقیم بین الافغانی و پیشرفت در راستای به دست آوردن یک راه حل سیاسی پایدار و همه شمول برای جنگ های جاری در افغانستان خواهیم بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала