استفاده 40 هزار دستگاه بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

© Photo / IEC / IECاستفاده 40 هزار دستگاه بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
استفاده 40 هزار دستگاه بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان از نزدیک به چهل‌هزار دستگاه تشخیص هویت در روند رأی‌دهی کار گرفته خواهد شد.
رئیس اجراییه: کمیسیون انتخابات باید مستقلانه عمل کند - اسپوتنیک افغانستان
رئیس اجراییه: کمیسیون انتخابات باید مستقلانه عمل کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید، که در دیداری با یک شرکت خارجی در دوبی داشته، از این شرکت خواسته ااست، که ابزار بایومتریک گونه ای تنظیم شود که در روز رأی‌دهی برگه‌های نتایج را از محل رأی‌دهی به مرکز بفرستد و این ابزار با برچسب‌های رأی‌دهی پیوند داشته باشد.

بانو نورستانی می‌‎گوید:- "نخستین کاری‌که آنان بکنند پیوند دادن ستیکرهای موجود روی تذکره‌ها با سیتسم بایومتریک رأی دهند‌گان، دوم ارسال الکترونیکی ورق نتایج در روز انتخابات برعلاوه رسید فزیکی اوراق نتایج، کاپی معلومات روی حافظه داخل سیستم است".

با این حال، تاهنوز روشن نیست که چه شماری دستگاه تشخیص هویت برای انتخابات ریاست جمهوری خریدار شود هرچند که کمیسیون می گوید بیست و پنج‌هزار دستگاه تشخیص هویت نزد این کمیسیون وجود دارد.

بانو نورستانی می‌افزاید:- "ما اکنون بیست دوهزار دستگاه تشخیص هویت داریم و دارالانشا تشخیص داده است که به 17 هزار دستگاه دیگر نیز نیاز است".

یادآوری می کنیم، که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در انتخابات مجلس نمایندگان این کشور نیز از دستگاه تشخیص هویت کار گرفت، اما کارگیری این دستگاه با چالش‌های بزرگ فنی مواجه بود، و نتیجه آن آن هم ناکام گفته شد؛ حالا انتظار می‌رود که از این ابزار در انتخابات پیش‌رو درست‌تر برای تأمین شفافیت این روند کار گرفته شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала