برنامه 50 میلیارد دالری "صلح برای رفاه" کاخ سفید

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید بخشی اقتصادی برنامه "صلح برای رفاه" - حل مسالمت آمیز مناقشه فلسطین و اسرائیل را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، بر اساس این سند، یک صندوق سرمایه گذاری با ارزش 50 میلیارد دالر برای توسعه اقتصاد فلسطین و کشورهای همسایه عرب ایجاد می شود، که بیش از نیمی از این پولها برای فلسطین و بقیه به مصر، لبنان و اردن اختصاص داده شده است.
بخشی از این پول از بودجه امریکا به دست می آید، اما بار اصلی آن بر دوش کشورهای خلیج فارس و بخش خصوصی قرار خواهد داشت. به طور خاص، برای تأمین 179 پروژه برنامه ریزی شده، به ویژه حدود 1 میلیارد دالر صرف توسعه عرصه گردشگری در فلسطین خواهد شد. 5 میلیارد دالر به شبکه حمل و نقل، که نواز غزه را با اسرائیل متصل می کند و پیشتر اسرائیل بنابر دلایل امنیتی با آن مخالفت کرده بود، منتقل خواهد شد. 

ترامپ: شک و تردید پمپئو در معامله قرن را درک می کنم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: شک و تردید پمپئو در "معامله قرن" را درک می کنم

انتظار می رفت که بخش اقتصادی و سیاسی برنامه "صلح برای رفاه" امریکا توسط جراد کوشنر، مشاور ارشد و داماد رئیس جمهور امریکا، هفته آینده در مجمع بین المللی تجارت در بحرین ارائه شود. اما اکنون معلوم شده است که انتشار بخش سیاسی این طرح به دلیل انتخابات زودهنگام در اسرائیل به تعویق افتاده است. جیسون گرین بلات، نماینده ویژه ایالات متحده گفت، این برنامه پس از تشکیل کابینه جدید اسرائیل در ماه نوامبر ارائه خواهد شد.
بر اساس این گزارش، طرح 38 صفحه‌ای«صلح برای رفاه» رئیس جمهور ترامپ شامل 179 پروژه زیربنایی و تجاری به ارزش حدود 50 میلیارد دالر است که با سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف منطقه و جهان، می‌تواند به تقویت اقتصاد فلسطینی‌ها و همچنین کشورهای عرب همسایه آنها منجر شود.
واشنگتن پست گزارش داد که حتی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در مورد این طرح ابراز نگرانی و نموده و گفته است که این یکطرح یک جانبه بوده و تنها برای طرف اسرائیلی مفید خواهد بود. رئیس جمهور ترامپ نیز در این خصوص با وزیر امور خارجه موافقت کرد.
وزارت امور خارجه از جزئیات طرح ابراز نگرانی عمیق کرد وسرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که حل اختلافات فلسطین و اسرائیل فقط در صورتی که مقام ملی فلسطین و حماس با یکدیگر توافق کنند، ممکن خواهد شد. لاوروف گفت، اکنون بیشتر از 10 سال است که تلاش های بین المللی از جمله روسیه دراین راستا ادامه دارد، اما تا هنوز نتایجی بدست نیامده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала