اپیدمی‌های جدید مرگبار در انتظار انسان‌ها

CC0 / Kengi / اپیدمی‌های جدید مرگبار در انتظار انسان‌ها
اپیدمی‌های جدید مرگبار در انتظار انسان‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محیط زیست شناسان دانشگاه آبرن امریکا به ارتباط میان از بین رفتن سیستم‌های محیط زیستی طبیعی و پیدا شدن بیماری‌های جدید عفونی، پی برده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به باور دانشمندان در آینده نزدیک برخورد نادرست انسان‌ها با محیط زیست باعث وضعیت نامطلوب اپیدمیولوژیک در سراسر جهان خواهد شد. دانشمندان مذکور نتیجه‌گیری‌های شان را در مجله Trends in Parasitology نشر کرده اند.

جهان را اپیدمی جدید تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
جهان را اپیدمی جدید تهدید می کند

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که دلیل اصلی پیدا شدن عفونت میکانیزمی است که اکثر تکامل مشترک نامیده می‌شود. به باور این دانشمندان، بخش‌های جدا شده جنگل‌ها نقش "جزایر" برای حیوانات بازی می‌کند و همچنان مکانی اند برای مکروب‌های خود شان و مکروب‌های پاتوژن‌های عفونی. پس از آنکه این بخش‌های جنگل‌ها از بین می‌روند (مثلاً در نتیجه جنگل‌زدایی)، مکروب‌ها و اجنت‌های عفونی به مسیرهای تکاملی پیشرفت نموده و تنوع ژنتیکی شان را افزایش می‌دهند.

بدین ترتیب، افزایش تنوع ‌ژنتیکی پاتوژن‌ها باعث افزایش احتمال پیدا شدن نژادی می‌شود که قادر به مقابله با سیستم دفاعی بدن می‌باشد و پتانسیل زئونوز شان را بالا می‌برد.

پتانسیل زئونوز به بیماری‌ای گفته می‌شود که بین حیوانات مهره‌دار و انسان قابل انتقال هستند. یکی دیگر از عامل‌هایی که منجر به اپیدمی جدید خواهد شد، پیدایش و افزایش "وکتورهای پلی" (bridge vectors): پشه‌ها، کنه‌ها و دیگر بی‌مهرگان خون‌آشام در محیط زیست انسان‌ها، می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала