اعلامیه وزارت داخله درمورد تظاهرات هواداران نامزدان در کابل

© AP Photo / Massoud Hossainiاعلامیه وزارت داخله درمورد تظاهرات هواداران نامزدان در کابل
اعلامیه وزارت داخله درمورد تظاهرات هواداران نامزدان در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قبل از این گزارش شده بود که فردا هواداران نامزدان ریاست جمهوری در شهر کابل دست به تظاهرات می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان با نشر یک اعلامیه درمورد تظاهرات هواداران نامزدان ریاست جمهوری کشور نوشته است: قراراست فردا تعدادی از هواداران نامزدان ریاست جمهوری، در شهر کابل دست به تظاهرات بزنند. نیروهای امنیتی کشور با احترام به حقوق و آزادی‌های شهروندان، امنیت آنها را تامین میکنند. بناً مظاهره کننده‌گان درجریان تظاهرات نکات آتی را جداً رعایت نمایند:

۱.  هیچ فرد حق ندارد در جریان تظاهرات، نظم عامه را در شهرکابل مختل نماید.

۲. هیچ فرد حق ندارد سلاح ناریه و جارحه را در جریان تظاهرات حمل نماید.

۳. هیچ فرد حق ندارد در جریان تظاهرات با نیروهای امنیتی برخورد غیرقانونی نماید.

اعلامیه افزده است: وزارت امور داخله اقدامات لازم را برای تامین امن و نظم عامه و تامین امنیت مظاهره کننده‌گان روی دست گرفته و آنعده افرادیکه دست به اعمال غیرقانونی و اخلال امن و نظم عامه بزنند با برخورد جدی پولیس روبرو خواهند شد.

تیم صلح و اعتدال به رهبری محمدحنیف اتمر، فراخوانی را در رابطه با برگزاری گردهمایی بزرگ اعتراضی علیه حکومت وحدت ملی صادر کرده است.

در این فراخوان آمده: "تیم صلح و اعتدال در کنار دیگر تکت‌های انتخاباتی در شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در ادامه برنامه‎‌های اعتراضی علیه دوام غیرقانونی حکومت بعد از اول جوزا، گردهمایی بزرگی را در شهر کابل با حضور مردم، احزاب و جریان‌های سیاسی، بزرگان قومی و دینی، زنان، جوانان و دیگر اقشار مردم افغانستان دایر می‌کند."

قرار بود که پس از اول جوزا، شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تظاهرات گسترده‌ و سراسری را علیه حکومت وحدت ملی راه اندازی کند اما این شورا به حرمت فرا رسیدن ماه رمضان و جلوگیری از مزاحمت برای شهروندان، تظاهرات و اعتراضات شان در سراسر کشور را به تاخیر انداخت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала