عطا محمد نور: مشکل خط دیورند را با همه پرسی باید حل کنیم

© Photo / AMN / AMNعطا محمد نور: مشکل خط دیورند را با همه پرسی باید حل کنیم
عطا محمد نور: مشکل خط دیورند را با همه پرسی باید حل کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی پیشین بلخ در نشست صلح پاکستان گفت، که برای حل مسائل آب و خط مرزی دیورند میان افغانستان و پاکستان، باید همه‌پرسی صورت گیرد.
سخنرانی عطا محمد نور در نشست صلح در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
سخنرانی عطا محمد نور در نشست صلح در پاکستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، عطامحمد نور رئیس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در نشست صلح افغانستان در شهر لاهور کشور پاکستان با ابراز این مطلب گفت، که با پا درمیانی دیگر کشورها به این مشکل میان دو کشور نقطه پایان گذاشته شود.

آقای نور گفت:- "بعضی مسائل است که کسی جرأت گفتنش را ندارد خط دیورند مشکل آب و ترانزیت میان افغانستان و پاکستان یک مشکل عمده است بیاید جرأت بکنیم که مشکل خط دیورند را حل کنیم هر دو طرف سر حد با رفراندوم مردم هر طرف مرز مراجعه بکنند".

در همین حال شمار دیگر از شرکت کنندگان این نشست از پاکستان خواستند، که از نفوذ اش برای کشاندن طالبان به میز گفت‌وگو با حکومت افغانستان استفاده کند.

همچنان شماری دیگر از شرکت کننده‌گان این نشست، از تعهد پاکستان در پیوند به همکاری در روند صلح افغانستان خوشبین اند.

یادآوری می کنیم، که نشست صلح که به منظور راه‌یابی پایان جنگ افغانستان در پاکستان از روز گذشته بدین‌سو آغاز شده است روی چندین مورد در ارتباط به مسائل افغانستان برای دومین روز ادامه یافت؛ همچنان قرار است که  دور هفتم روند گفت‌وگوهای صلح میان نماینده نماینده‌های امریکا و طالبان به تاریخ ۲۹ ماه جون سال روان میلادی (هفته آینده) در شهر دوحه کشور قطر برگزار شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала