ترامپ ایران را از عواقب جنگ با امریکا هشدار داد

© AFP 2023 / Mandel Ngan Президент США Дональд Трамп
Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ می گوید: ایران در صورت جنگ با ایالات متحده، با "ویرانی بی سابقه" روبرو خواهد شد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مصاحبه با این شبکه خبری ضمن اظهار نظر در مورد پیآمد های ناگوار جنگ برای ایران گفت، من خواستار چنین تحولات وقابع نیستم و آرزوی برای جنگ با این کشور را ندارم.
دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا، روز جمعه تأیید کرد که حمله نظامی برنامه‌ریزی شده به ایران را ده دقیقه پیش از آغاز عملیات به‌ طور موقت لغو کرده است.
پیش ازاین دفتر روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی در منطقه کوه مبارک هرمزگان خبر داد.
به نوشته رییس جمهور امریکا، قرار بود سه نقطه ایران هدف حمله قرار گیرد و پیش‌بینی می‌شد که دست‌کم 150 نفر در این عملیات کشته خواهند شد.
رییس جمهور امریکا افزود: «علاوه بر این، من دادن پاسخ نظامی به حمله ایران به پهپاد امریکایی را نامتناسب می‌دانم. در ضمن من در دادن پاسخ نظامی به رهبری ایران عجله‌ای ندارم.»
عملیات برنامه‌ریزی شده مورد اشاره ترمپ، حمله‌ تلافی‌جویانه ارتش امریکا در پاسخ به هدف قرار گرفتن یک پهپاد این کشور بر فراز تنگه هرمز بود. پهپاد «گلوبل هاواک» ارتش امریکا صبح روز پنج‌شنبه، 30 جوزا، با شلیک موشکی از سوی نیروهای سپاه پاسداران ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس سرنگون شد.
مقا‌م‌های مرکز فرماندهی نیروهای نظامی امریکا در خاورمیانه (سنتکام) می‌گویند که این پهپاد در زمان هدف قرار گرفتن، بر فراز تنگه هرمز پرواز می‌کرد و وارد حریم هوایی ایران نشده بود. ایران اما می‌گوید که پهپاد امریکایی را در حریم هوایی این کشور هدف قرار داده است.
معاون وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که به پهپاد تجسسی امریکایی پیش از شلیک "بارها به علت تجاوز به فضای هوایی آب‌های سرزمینی اخطار" داده شده بود.
وی گفت ایران در تلاش جنگ و درگیری در خلیج فارس نیست و نیرو های امریکایی را از اقدامات تجاوز کارانه در منطقه هشدار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала