فواید مصرف ماست برای مردان

CC0 / Pixabay / فواید مصرف ماست برای مردان
فواید مصرف ماست برای مردان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهند که خوردن حداقل دو بار ماست در هفته می‌تواند به محافظت از مردان در مقابل ابتلا به سرطان روده کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان امریکایی در طی یک تحقیق جدید اعلام نمودند که مردان با مصرف دستکم دو بار در هفته ماست تقریبا 20 درصد خطر ابتلا به بیماری سرطان روده را کاهش خواهند داد.
نتایج این تحقیق در مجله علمی EurekAlert منتشر شده است
تحقیقات نشان می‌دهند مردانی که ماست مصرف کرده بودند میزان ابتلای‌شان به آدنوم کم‌تر از مردانی بوده که ماست نمی‌خوردند. آدنوم یا آدنوما (Adenoma) به تومور خوش‌خیم با منشأ بافت غددی گفته می‌شود.
تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس میسوری اشاره کرده‌اند که مصرف ماست به دلیل تغییر دادن نوع و حجم باکتری روده میزان ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.
در این بررسی بر روی 32 هزار مرد و 55 هزار زن مطالعات صورت گرفته بود. تمام شرکت‌کنندگان در فاصله سال‌های 1986 تا 2012 میلادی اندوسکوپی روده را انجام داده بودند و رژیم غذایی‌شان بررسی شد از جمله اینکه چه اندازه ماست خورده‌اند. در طول مطالعات 26 ساله مشخص شد که حتی خوردن چند قاشق ماست در هفته نیز به مردان برای کاهش ابتلا به سرطان روده کمک می‌کند.
محققان بر این باورند که ماست ممکن است دارای خواص ضدالتهابی باشد که باعث کاهش التهابات روده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала