حمله جدید یمنی ها به فرودگاه عربستان سعودی

© AFP 2023 / Abdullah Al-Qadryتسلیحات حوثی های یمن
تسلیحات حوثی های یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورشی های جنبش شیعیه انصار الله (حوثی ها) در یک هفته چهارمین بار فرودگاه بین المللی ابها درعرستان سعودی را مورد حملات هوایی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ¬شبکه تلویزیونی المسیره، نیرو های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هواپیمای بدون سرنشین قاصف کا-۲ فرودگاه ابها در خاک عربستان سعودی را هدف قرار داد.
این حمله، چهارمین حمله انصارالله به فرودگاه منطقه‌ای أبها در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود.
این در حالی است که مقامات سعودی هنوز واکنشی در رد یا تایید این حمله نداشته‌اند. شنبه گذشته، شورشیان یمن دو فرودگاه در جنوب غربی عربستان سعودی در شهرهای ابها و جیزان را بمباران کردند و در صورت ادامه ریاض را از حملات جدید هشدار دادند. پیش از این، در روز 14 جون، نیروهای دفاع هوایی عربستان گزارش دادند که آنها پنج راکت شلیک شده یمنی ها به فرودگاه ابها و منطقه مرزی خمس المشیت را منهدم کردند. پیش از در تاریخ 12 جون در نتیجه حملات راکتی حوثی ها در سالن ورود به فرودگاه ابها، 26 نفر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.
از زمان اعلام سیاست جدید رهبران سیاسی انصارالله درباره تمرکز بر اصل فرودگاه در مقابل فرودگاه هیچ روزی نیست که فرودگاه‌های عربستان در جنوب هدف حملات هوایی قرار نگیرند؛ حملاتی که فعالیت این فرودگاه‌ها را متوقف می‌کند.
انصارالله به این شیوه هدف به زانو درآوردن ائتلاف سعودی در برابر خواسته‌ عادلانه‌شان یعنی لغو محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعا را دنبال می‌کند.
ریاض از فرودگاهای غیرنظامی در جنوب عربستان برای فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند به طوریکه مرکز کنترل راداری برای کنترلبی پیلوت های خود در فرودگاه جیزان راه اندازی کرده تا ماموریت‌های حملات و رصد بر فراز خاک یمن را انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала