طالبان در مورد حکومت آینده تصمیم می گیرند

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاهین: دربارۀ چگونگی حکومت آیندۀ افغانستان، در گفت‌وگوهای میان افغانان تصمیم گرفته خواهند شد.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، همزمان با احتمال برگزاری هفتمین دور گفت‌وگوهای امریکا و طالبان، سخن‌گوی طالبان مشخص‌شدن جدول زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان پیش‌شرط گفت‌وگوهای میان افغانان می‌داند.

شورای عالی صلح - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد شورای عالی صلح از بهانه‌جویی طالبان برای آغاز مذاکرات
سهیل شاهین، سخن‌گوی طالبان در قطر، هرچند از گفت‌وگوها با حکومت چیزی نمی‌گوید: «وقتی امریکائی‌ها، جدول زمان‌بندی خروج نیروهایش را اعلام کند، این راه را باز خواهد کرد تا افغان‌ها با یکدیگر بنشینند و دربارۀ حکومت آینده گفت‌وگو کنند».
بربنیاد گزارش‌ها، قرار است هفتمین نشست طالبان و خلیل‌زاد، در پایان هفتمین دور سفر آقای خلیل‌زاد به منطقه و جهان، برگزار شود. اما تاکنون تاریخ مشخص آن معلوم نیست.

با این هم منابع آگاه از گفت وگوهای صلح، می‌گویند که اگر گفت وگوهای دور هفتم میان امریکا و طالبان به یک نتیجه مثبت بیانجامند، آنگاه گفت وگوهای میان افغانان برگزار خواهند شد. سید اکبر آغا، قوماندان پیشین طالبان در این باره گفت: «طالبان در سفر استند و پس از این سفرها این گفت‌وگوها شروع خواهند شد».
عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه پس از دیدارش با سران شماری از کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا، از به میان آمدن یک اجماع عمومی دربارۀ صلح افغانستان سخن می‌گوید.
خروج نیروهای امریکائی از افغانستان، تضمین استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر دیگران، گفت وگوهای میان افغانان و آتش‌بس پایدار، چهار موضوع محوری گفت وگوها میان امریکا و طالبان استند. زلمی خلیل زاد گفته است تا هنگامی که دربارۀ همه‌چیز توافق نشود هیچ روی هیچ چیزی توافق نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала