سخنرانی رئیس اجراییه در پنجمین نشست «سیکا» در دوشنبه + ویدئو

© @Dr.AbdullahAbdullah - FBداکتر عبدالله عبدالله - رئیس اجراییه کشور
داکتر عبدالله عبدالله - رئیس اجراییه کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نجمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا یا «سیکا» امروز شنبه، بیست‌وپنجم جوزا در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه حکومت، کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا متشکل از 28 کشور و هشت نهاد بین‌المللی است. نشست این کنفراس هرچهار سال یک‌بار برگزار می‌شود. میزبان نشست امسال سیکا تاجیکستان است. در این نشست رییسان جمهور ترکیه، تاجیکستان، ایران، روسیه، چین، قزاقستان و نخست‌وزیر آذربایجان شرکت کرده‌اند. از افغانستان عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در این نشست نماینده‌گی دارند. 

 

 

 

رئیس اجرائی دولت افغانستان در پنجمین اجلاس «سیکا» گفت: کشورهای منطقه نمی‌توانند یکدیگر را در برابر تروریسم تنها رها کنند. 

وی در این اجلاس، تروریسم را تهدیدی در برابر توسعه منطقه خواند و تاکید کرد که کشورهای منطقه نمی‌توانند یکدیگر را در برابر تروریسم تنها رها کنند. عبدالله عبدالله اظهار داشت: فقر، فساد، افراط گرایی خشونت آمیز و قاچاق ممخدر چالش‌هایی را فراروی توسعه منطقه‌‌ای به وجود آورده است. وی افزود: «مبارزه با تروریسم و تهدیدهای ناشی از آن نیازمند تلاش‌های مشترک صادقانه منطقه است؛ با تلاش‌های صادقانه باید آسیب‌های ناشی از حملات تروریستی را کاهش دهیم»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала