Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یک طلا و یک برنز برای تکواندو

© فدراسیون ملی تکواندو افغانستان - FBیک طلا و یک برنز برای تکواندو
یک طلا و یک برنز برای تکواندو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه برگزاری مسابقات بین المللی G1 هندوستان، تکواندوکاران افغانستان خوش درخشیدند و توانستند به دو مدال رنگین دیگر دست یابند.

به گزارش اسپوتنیک؛ با آنکه تیم ملی تکواندوی کشور در مسابقات بین المللی G1 هندوستان، با جنجال های دست و پنجه نرم کردند، اما این تیم در مسابقات یاد شده تا اینجای کار خوب درخشیده و به مدال های رنگین دست یافته است.

در ادامه این بازی ها، شب گذشته مصطفی قرلق در وزن هشتم با رقم زدن شش پیروزی متوالی گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

در دیگر مبارزه حسین لطفی در وزن kg68 چهار پیروزی پی هم را بدست آورد و توانست به مرحله هشت بهترین صعود کند و در صورتی که امروز سه پیروزی دیگر ثبت کند، می تواند به مدال طلای این وزن دست یابد.

در همین حال اما، برای محسن رضایی تکواندوکار برتر وزن 58kg افغانستان در این مسابقات حق تلفی گردید و با تصمیم داوری، دست حریفش بلند شد تا او هیچ مدالی کسب نکند، در حالی که شب قبل اولین حریفش از هند را ناک اوت کرده بود. قبل از آنکه رضایی وارد شیاب چانگ شود، با دخالت داوری و مسولین برگزاری دست حریفش به عنوان برنده بلند شد و اعتراض نمایندگان افغان نیز بی نتیجه ماند، تا مدال دیگری را افغانستان از دست بدهد. پیش از این نیز محسن رضایی دوبار در رویداد بین المللی فجر که اعتبار G1 را دارد، نیز با چنین عملی روبرو شده بود.

از سویی هم در بخش بانوان و در وزن 49kg ، شکریه با ثبت یک پیروزی و یک شکست از گردونه مسابقات حذف گردید.

گفتنی است؛ در ادامه این مسابقات امروز حسین لطفی پا به رقابت خواهد گذاشت و در وزن 74 کیلو نیز دیگر نماینده افغان وارد میدان رقابت خواهد شد.

این در حالیست که پیش از این، احمدبخشی در وزن 63kg و مصطفی در وزن مثبت87 برای افغانستان مدال طلا گرفتند، حکمت نقره یی شد و مدال برنز نیز توسط ستار بدست آمد.

دومین دور رقابت های بین المللی G1 هندوستان، با حضور 2500 ورزشکار (بیشتر از هند) در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان از دو روز به میزبانی حیدرآباد آغاز شده که 27 ورزشکار در اوزان مختلف و در دو بخش بانوان و آقایان از افغانستان نمایندگی خواهند کرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала