لاوروف: امریکا قوانین کنترل سلاح را به نفع خود تغییر می دهد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیرخارجه روسیه می‌گوید: ایالات متحده یا قوانین مربوط به کنترل سلاح را به نفع خود تغییر می‌دهد یا آن را از بین می‌برد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در یک نشستی در مسکو گفت: از آنجا که ایالات متحده به دنبال تضمین منافع یکجانبه ژئوپلتیکی است به حملات سنگین خود بر ساختار امنیتی جهانی که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شده ادامه می‌دهد. این کشور یا به دنبال از میان برداشتن قوانین مربوط به کنترل سلاح است یا آن را با توجه به اهداف خودخواهانه خود تغییر می‌دهد که باعث ناآرامی و درگیری‌هایی در مناطق مختلف جهان شده است.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: مسکو و واشنگتن باید درباره‌ یک درگیری غیر قابل قبول اتمی بیانیه‌ای مشترک ارائه کنند. بسیار مهم است که روسیه و ایالات متحده امریکا تمام جهان را در صلح و آرامش قرار داده و بیانیه‌ای مشترک و حائز اهمیت ارائه کنند که می‌گوید هیچ پیروزی در یک جنگ اتمی وجود ندارد و چنین نبردی غیر قابل قبول است.
لاوروف یادآور شد: رهبران سابق ایالات متحده و شوروی دو بار چنین بیانیه‌ه‌ایی را صادر کردند اما ما نمی‌فهمیم که چرا نمی‌توانیم بر چنین موضعی تاکید کنیم و این مساله باعث شده که اوضاع کنونی جهان این گونه باشد.
لاوروف ادامه داد: روسیه همچنان منتظر واکنش امریکا به پیشنهادهای مربوط به کنترل سلاح و ثبات استراتژیک است و این مسائل نیازمند تمرکز قوی است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست بین‌المللی اقتصادی درباره‌ی این مساله سخن گفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала