Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یادداشت اختصاصی/ پرتگال – هلند ؛ قهرمانی با طعم توپ طلا

© Photo / FB/PFFپرتگال – هلند ؛ قهرمانی با طعم توپ طلا
پرتگال – هلند ؛ قهرمانی با طعم توپ طلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم های ملی فوتبال پرتگال و هلند امشب فینال نخستین دوره رقابت های لیگ ملت های اروپا را برگزار خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مسابقه از ساعت 23:15 به وقت کابل به میزبانی شهر پورتو در ورزشگاه داراگائو برگزار خواهد شد که تیم برنده قهرمان نخستین دوره رقابت های لیگ ملت های اروپا خواهد شد.

در ادامه نگاهی می اندازیم به بررسی شرایط دو تیم قبل از فینال امشب

صعود پرتگال به فينال ليگ ملت ها در شب رويايي رونالدو - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
صعود پرتگال به فينال ليگ ملت ها در شب رويايي رونالدو

پرتگال

سلسائو اروپا کماکان افتخار بزرگ قهرمانی در یورو 2016 را به روی شانه هایش حمل میکند.

 این تیم در دور گروهی این رقابت ها بدون حضور رونالدو به عنوان صدرنشین به نیمه نهایی رسید.

 در مسابقه نیمه نهایی نیز با درخشش و هتریک فوق ستاره اش 3 بر 1 سوئیس را شکست داد تا در خانه به فینال مسابقات صعود کند.

بدون شک حضور رونالدو در ترکیب تیم ملی پرتگال در مرحله نیمه نهایی و مسابقه امشب نقطه عطفی برای تیم فرناندو سانتوس خواهد بود.

در طی یک دهه اخیر شرایط طوری پیش رفته که پرتگال با رونالدو در مسابقات ملی عملکرد قابل قبولی داشته و حریفان را به زحمت انداخته است.

رونالدو که در این فصل فوتبالی تنها جام قهرمانی با یونتوس در سری آ را برد، بدون شک بدش نمی آید یک بار دیگر طعم شیرین قهرمانی در اروپا را تیم ملی فوتبال کشور بچشد.

در صورتی که پرتگال بتواند امشب با درخشش رونالدو به قهرمانی لیگ ملت های اروپا برسد، میتوان رونالدو را نیز یکی از شانس های کسب توپ طلای این فصل فوتبالی دانست. هر چند او در مصاف با تیمی قرار خواهد گرفت که چارچوب دروازه آنان را به خوبی میشناسد.

پرتگال در حالی به فینال رسیده است که به باور خیلی ها خوب بازی نمیکند، اما نظم دفاعی این تیم مثل همیشه کار حریفان را برای شکست دادنش سخت کرده است.

شاگردان سانتوس که در مسابقات مقدماتی یورو نیز عملکرد قابل قبولی نداشتند این فرصت را دارند تا با قهرمانی در این مسابقات به صورت مستقیم شانس حضور در یورو 2020 را نیز مسجل کنند.

از سویی هم موضوع دیگری که کفه ترازو را برای پرتگال سنگین میکند، بازی در خانه و در مقابل هواداران خودی است.

آنها این فرصت را دارند تا با حمایت هوادارن خودی این بار قهرمانی در اروپا را در خانه جشن بگیرند تا پرتغالی ها یک شب رویایی دیگر را سپری کنند.

هلند

در سوی دیگر میدان لاله های نارنجی حضور دارند. تیمی که با درخششی بی نقض حتی بیشتر از پرتگال با عبور از مسیری سخت خود را به دیدار نهایی رسانده است.

نکته مشابهی که در تیم ملی هلند وجود دارد، حضور بازیکن این تیم ویرجیل فن دایک است که تلاش میکند با قهرمانی با تیم ملی کشورش شانس کسب توپ طلای این فصل را افزایش دهد.

او که فصل فوق العاده ای را با لیورپول پس از نائب قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در لیگ قهرمانان و کسب جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر سپری کرده است، اگر امشب با لاله های نارنجی موفق به شکست پرتگال شود، بدون شک شانس اول کسب توپ طلای این فصل فوتبالی خواهد شد.

هر چند به نظر میرسد او که با قهرمانی در لیگ قهرمانان، جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا را از آن خود کند، اما او قطعا به کسب این جایزه راضی نیست و به دنبال این است که پس از سال ها توپ طلا به یک هلندی و یک مدافع برسد.

تیم ملی هلند پس از نمایشی ضعیف در طی سال 2015 تا 2018 و نرسیدن به  یورو 2016 و جام جهانی 2018 حالا با تکیه به بازیکنانی همانند فن دایک، ماتیاس دی لیخت، فرانکی دیونگ، دپای و واینالدوم با مربیگری رونالد کومان دوباره همان هلند با فوتبال شناورش شده است که هر تیمی از بازی در مقابل آن خوف داشت.

لاله های نارنجی میتوانند با شکست پرتگال دوباره به روزهای پر افتخار فوتبال ملی شان برگردند. آخرین بار آنها در جام جهانی 2010 خوش درخشیدند که موفق به کسب مقام نائب قهرمان شده بودند.

بهرحال آنچه مسلم است، جدال امشب تنها برای قهرمانی در نخستین دوره لیگ ملت ها نیست، بلکه جدال حساس رونالدو و فن دایکی است که برای لمس توپ طلای 2019 با هم رقابت نفس گیری خواهند شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала