ایران سیستم دفاع هوایی جدید خود را رونمایی کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoایران سیستم دفاع هوایی جدید خود را رونمایی کرد
ایران سیستم دفاع هوایی جدید خود را رونمایی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تهران در اوج تنش‌ها با واشنگتن، سیستم جدید دفاع هوایی را رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، دفتر روابط عمومی وزارت دفاع ایران با رونمایی این سیستم دفاع هوایی گفته است، این سیستم می تواند اهدافی نظیر جنگنده و هواپیماهای بدون سرنشین مهاجم را در برد ۱۵۰ کیلومتری شناسایی و تا برد ۱۲۰ کیلومتری ردگیری نماید.

به گفته وزیر دفاع ایران، سیستم دفاع هوایی "۱۵ خرداد" قادر است ۶ هدف را به طور همزمان شناسایی و ردگیری نموده و علیه آن‌ها عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد.

اظهارات ترامپ در مورد اقدام نظامی امریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات ترامپ در مورد اقدام نظامی امریکا علیه ایران

ایران در شرایطی از سیستم جدید دفاع هوایی‌اش رونمایی کرده که در این اواخر تنش‌ها میان این کشور و امریکا به اوج خود رسیده، به گونه‌ای هشدارهایی در مورد رویارویی نظامی این دو کشور داده شده است.

قبل از گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا پس از وخیم‌شدن وضعیت در اطراف ایران و خلیج فارس، دست کم هفت کشتی جنگی را در این منطقه مستقر نموده و سیستم دفاع راکتی پاتریوت را نیز جابجا نموده است.

پنتاگون در رابطه به استقرار نیروهایش در اطراف ایران گفته است که این اقدام در جواب به "علایم آمادگی ایران برای انجام عملیات‌های تهاجمی علیه نیروهای ایالات متحده امریکا و برای دفاع از منافع امریکا" گرفته شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری برای جلوگیری از آغاز جنگ با ایران نموده است. این در حالیست که علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران گفته است که ایران قصد آغاز جنگ با امریکا را ندارد اما به مقاومت به واشنگتن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала