Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آیا مجازات سنگینی در انتظار کرام الدین کریم است؟

© Photo / FB/AFFآیا مجازات سنگینی در انتظار کرام الدین کریم است؟
آیا مجازات سنگینی در انتظار کرام الدین کریم است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شب گذشته فیفا، بالاترين مقام دنياي فوتبال، پرونده كرام الدين را بست و ضمن جريمه سنگين مالي وي را بري هميشه از حضور در ورزش و فوتبال محروم كرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماه هاست پرونده آزار جنسي كرام الدين كريم در اداره دادستاني افغانستان و فيفا باز است. طوري كه اين تحقيقات سخت و پيچيده براي ثبات به حدي زمان گير شد كه گمانه زني هاي زيادي در اين خصوص در ميان افكارم مردم ايجاد كرد.

فوری: کرام الدین کریم برای همیشه از فعالیت های فوتبالی محروم شد - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
کرام الدین کریم برای همیشه از فعالیت های فوتبالی محروم شد

فيفا در خبرنامه اش ذكر كرده است كه كرام الدين كريم در بين سال هاي ٢٠١٣ تا ٢٠١٨ به صورت مكرر به پنج فوتباليست دختر تجاوز ميكرده است.

منابعي گفته اند كه اين اسناد در اختيار دولت افغانستان نيز قرار گرفته است و دادستاني نيز از شكايت اين پنج دختر و تجاوز به آنان اگاهي كامل دارد.

با اين حساب پس از ماه ها صبر و انتظار فيفا به محض اين كه اسناد قوی در این خصوص دریافت کرد، حکمش را صادر کرد و کرام الدین کریم را نقره داغ کرد.

با اتفاقات بوجود آمده به نظر میرسد هر روزی که اداره دادستانی افغانستان در قسمت بستن این پرونده و ارجاع آن به دادگاه عالی کشور، تعلل کند، شکی نباید داشت که دادستانی بیشتر از هر زمان دیگری زیر سوال و انتقاد مردم قرار خواهد گرفت.

زیرا به باورها نمیگنجد فیفا که یک نهاد خارجی است و کاملا غیر وابسته به حکومت افغانستان است، کرام الدین کریم را بر اساس صلاحیت هایی که دارد مجرم بشمارد و بر اساس اسناد در دست داشته آقای کریم را مجازات نماید، اما اداره دادستانی افغانستان با وجود این که به محل واقعه و ارتکاب جرم نزدیک است و به آقای کریم دسترسی نزدیک دارد، باز هم به سکوت معنی دارش در این خصوص ادامه دهد.

با توجه به این که فیفا صلاحیت این را ندارد که آقای کریم را زندانی و به سزای کیفری برساند، اما در گزارش این نهاد کاملا مشهود است که وی را بخاطر آزار جنسی آنهم در فاصله سه سال پیهم بروی 5 دختر از جریمه و محروم کرده است.

حال دادستانی هر چه غیر از مجرم شناختن آقای کریم را اگر اعلام کند، باز هم انگشت انتقادات را بروی این نهاد قضایی کشور بیشتر خواهد کرد.

با این حال باید منتظر این باشیم که مجازات سختی در انتظار کرام الدین کریم باشد.

از این نباید گذشت که کرام الدین کریم نیز یکی از افراد صاحب نفوذ و قدرتمند افغانستان است که در کنار سوابق ورزشی اش، رابطه نزیکی با بزرگان کشور از جمله دکتورعبدالله عبدالله دارد.

حال باید از دید از کفگیر این دیگ که ماه هاست توسط دادستانی کشوربه روی اجاق است، چه بیرون میشود.

از نیز نباید گذشت که با بستن این پرونده توسط دولت، میتوان فوتبال افغانستان را از بلاتکلیفی نجات داد و نفس مستطیل سبز افغانستان که ماه ها بسته است را راست کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала