چرا امریکا جسد بن لادن را به دریا انداخت؟

© AP Photoچرا امریکا جسد بن لادن را به دریا انداخت؟
چرا امریکا جسد بن لادن را به دریا انداخت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ پیشین سازمان اطلاعات پادشاهی عربی سعودی دلیل انداختن جسد بن لادن به دریا را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات پادشاهی عربی سعودی در گفتگو با العربیه فاش کرد که امریکا جسد اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده را به دریات انداخت تا مانع از ساخته شدن مزاری برای او شود.

این شاهزاده ترکی گفت که ایالات متحده امریکا به عوض آن که جسد بن لادن را دفن کند، آن را به دریا انداخت تا از ساخته شدن مزاری برای او که ممکن بود برخی به زیارت آن بروند، جلوگیری کند.

مدارک محرم بن لادن از وب سایت سیا ناپدید شد - اسپوتنیک افغانستان
مدارک محرم بن لادن از وب سایت سیا ناپدید شد

الفیصل می‌گوید آنچه رهبر پیشین القاعده انجام داد، به ذهن هیچ کس نمی‌رسید. او همیشه محل اقامت خود را تغییر می‌داد تا شناسایی نشود.

به گفته رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی، این کشور تنها به دلایل انسان دوستانه به خانواده بن لادن اجازه می‌داد به دیدار او بروند.

ترکی الفیصل گفت که بارها از ملا عمر، رهبر پیشین طالبان خواسته که بن لادن را به سعودی تحویل دهد ولی ملا عمر نپذیرفته است. او گفت که به ملا عمر درباره عواقب عدم تحویل بن لادن و این که این موضوعه به ضرر افغانستان خواهد بود، هشدار داد. در پی عدم تحویل بن لادن، سعودی رابطه خود با طالبان را قطع کرد.

ترکی الفیصل گفت که توضیحی درباره این که چرا امریکایی‌ها به عوض آنکه بن لادن را دستگیر کنند، او را کشته‌اند، وجود ندارد اما امریکایی‌ها می‌گویند زمانی که وارد محل اقامت بن لادن شده‌اند، او مسلح بوده و به همین دلیل او را کشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала