منابع نزدیک به طالبان از سردی گفتگوها میان طالبان و خلیلزاد خبر می‌دهند

© Photoمنابع نزدیک به طالبان از سردی گفتگوها میان طالبان و خلیلزاد خبر می‌دهند
منابع نزدیک به طالبان از سردی گفتگوها میان طالبان و خلیلزاد خبر می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این منابع می‌گوید که امریکا در تلاش‌ است تا با برقراری آتش‌بس در افغانستان فرصت را برای از هم پاشی طالبان فراهم سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در حالی‌که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان در جریان هفتمین سفرش برای صلح افغانستان سرگرم رأیزنی‌ها با مقام‌های کشورهای منطقه و جهان در این باره است، منابع نزدیک به طالبان از سردی گفت‌وگوها میان طالبان و آقای خلیل‌زاد خبر می‌دهند.

زلمی خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
آیا هفتمین دور سفرهای خلیلزاد سرانجام گره کور صلح را باز خواهد کرد؟

این منابع اما دربارۀ دلیل اختلاف‌ها چیزی نمی‌گویند اما می‌افزاید که امریکا در تلاش‌ است تا با برقراری آتش‌بس در افغانستان فرصت را برای از هم پاشی طالبان فراهم سازد.

سید اکبر آغا، فرمانده سابق طالبان در این باره می‌گوید: «خلیلزاد به‌نام صلح و به‌نام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ماندن امریکایی‌ها را در افغانستان می‌خواهد. دربارۀ آتش‌بس که می‌گویند نیز مطلب شان این است که در هنگام آتش‌بس میان طالبان چند پارچه‌گی را بیاورد یا در این مدت ماندن شان را معنی بدهند».

زلمی خلیلزاد، در چارچوب هفتمین سفرش به کشورهای منطقه و جهان برای صلح افغانستان، روز گذشته به اسلام‌آباد رفت و با عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

آقای خلیلزاد، قرار است به‌زودی به کابل بیاید و دربارۀ گفتگوهای صلح با مقام‌های حکومت افغانستان نیز رأی‌زنی کند.

مهدی افضلی، آگاه روابط بین‌الملل بیان داشت: «آن‌چه را که در دوره‌های پیش انجام داد، من فکر می‌کنم که این‌بار امریکا به‌دنبال جبران این اشتباه است و سفرهای جدیدی آقای خلیلزاد نشان می‌دهد که تا حدودی با ملاحظه‌تر عمل خواهد کرد».

زلمی خلیلزاد، تا حال شش بار با طالبان دیدار و دربارۀ چگونگی رسیدن به صلح در افغانستان گفتگو کرده‌‎است. تعیین جدول زمان‌بندی برای بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، ضمانت تهدید نشدن هیچ کشوری از خاک افغانستان، آغاز گفتگوها میان افغانان و کاهش خشونت‌ها در افغانستان از محور این گفتگوها بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала