جنرال دوستم: مبادا داعش پس از توافق صلح با طالبان به صحنه بیاید

© Photo / FVP Afghanistan / FVP Afghanistanجنرال دوستم: مبادا داعش پس از توافق صلح با طالبان به صحنه بیاید
جنرال دوستم: مبادا داعش پس از توافق صلح با طالبان به صحنه بیاید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان از آغاز فعالیت گروه داعش به گونۀ پنهانی در ولسوالی درزاب جوزجان خبر داد.
جنرال دوستم خواستار برکناری فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شد - اسپوتنیک افغانستان
جنرال دوستم خواستار برکناری فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان، که از حدود یک ماه پیش تاکنون در جوزجان به سرد می‌برد، شام گذشته با لباس نظامی در میان صدها نیروی امنیتی، فرماندهان پولیس ملی، پولیس محلی و خیزش‌های مردمی در شهر شبرغان مرکز این ولایت حضور یافته بود، گفت: این موضوع را با رئیس جمهور غنی نیز در میان گذاشته و به او گفته است که «مبادا با توافق صلح با گروه طالبان، داعش وارد صحنه شود».

فرمانده پولیس جوزجان نیز این گفته‌های معاون نخست ریاست جمهوری را تأیید می‌کند. عبدالواحد وجدان، فرمانده پولیس جوزجان می‌گوید، که گروه داعش با مشاوران خارجی‌شان فعالیت‌های خود را به گونۀ پنهانی در ولسوالی درزاب به پیش می‌برند، اما هنوز به گونۀ رسمی اعلام موجودیت نکرده‌اند.

با این حال فرمانده پولیس جوزجان می‌گوید، که نیروهای امنیتی برای سرکوب گروه‌های هراس‌افگن در هر بخش این ولایت آماده هستند.

معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان هشدار می‌دهد و می‌گوید، انتقام خون قربانیان نیروهای امنیتی را به زودی خواهد گرفت و به گروه‌های هراس‌افگن طالب و داعش پاسخ «دندان‌شکن» خواهد داد.

یادآوری می کنیم، که دوستم پیش از این فرمانده قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ را در برابر افزایش نا‌امنی‌ها در شمال کشور ناتوان خوانده و گفته بود، که ناامنی‌ها در ولایت‌های جوزجان، فاریاب، سرپل و بلخ هر روز رو به افزایش است.

او هم‌چنان گفته بود، که مشکلات امنیتی و برخی مشکلات دیگر در ولایت‌های شمالی کشور را با رئیس جمهور در میان می‌گذارد و اگر به پاسخ مثبتی دست نیافت در این زمینه با «مردم تصمیم خواهد گرفت».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала