امتناع امریکا از آموزش پیلوتان ترکی به دلیل اس-400 روسی

© Sputnik / Sergei Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر امتناع امریکا از آموزش پیلوتان ترکی به دلیل اس-400 روسی
امتناع امریکا از آموزش پیلوتان ترکی به دلیل اس-400 روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا دیگر به پیلوتان ترکی نحوه پرواز با بمب افکن های اف-35 را آموزش نمی دهد.
ادامه مناقشه بین امریکا و ترکیه بر سر سیستم های اس-۴۰۰ - اسپوتنیک افغانستان
ادامه مناقشه بین امریکا و ترکیه بر سر سیستم های اس-۴۰۰

به گزارش اسپوتنیک، منابع در ایالات متحده امریکا به رسانه ها گفته است، که ایالات متحده امریکا به دلیل اس-400 روسی دیگر حاضر به آموزش پیلوتان ترکیه نیست.

این تصمیم را ایالات متحده در جریان مذاکرات اش با ترکیه گرفته است. امریکا با فشار بر ترکیه می خواهد مانع خرید اس-400 روسی توسط ترکیه شود.

اشاره شده است، که این امر تنها برای پیلوتان و پرسنل جدید که قصد آموزش در ایالات متحده امریکا را داشتند، تاثیر می گذارد.

در حال حاضر در پایگاه هوایی «لوک» امریکا در ایالت آریزونا چهار پیلوت ترکیه در حال انجام آموزش هستند، دو پیلوت دیگر به عنوان مربیان کار می کنند. علاوه بر این، 20 تکنسین آموزش می بینند.

منابع آژانس گفته اند، که آنها انکار نکردند که اگر انقره برنامه های خود را برای C-400 تغییر دهد تصمیم می تواند معکوس شود. به گفته آژانس، هنوز درباره پرسنل نظامی ارتش ترکیه که پیش از این زیر آموزش قرار گرفته است، تصمیم گرفته نشده است.

پیش از این، طیب رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، یک بار دیگر از رهبر امریکائی دونالد ترامپ خواست تا یک گروه کاری مشترک درباره C-400 ایجاد کند. ترکیه پیش از این اعلام کرده بود، که برنامه های خرید S-400 را رها نخواهد کرد و نخستین مجموعه سیستم های دفاع هوایی باید در ماه جولای وارد این کشور شود.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده ادعا می کند که سیستم های S-400 با استانداردهای ناتو ناسازگار هستند و ترکیه را با تحریم های احتمالی تهدید می کند و بارها گفته است که اگر ترکیه دست از خرید اس-400 بر ندارد ممکن این کشور فروش هواپیماهای اف-35 به ترکیه را به تاخیر یا لغو کند. ترکیه یکی از شرکت کنندگان برنامه بین المللی اف-35 است. ترکیه نیز بارها اعلام کرده است، که اس-400 هیچگونه تهدیدی برای اف-35 امریکایی ایجاد نمی کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала