ناسازگاری جدیدترین ناو هواپیمابر امریکایی با F-35

© REUTERS / Huntington Ingalls Industries, Inc.ناسازگاری جدیدترین ناو هواپیمابر امریکایی با F-35
ناسازگاری جدیدترین ناو هواپیمابر امریکایی با F-35 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنگره امریکا ممکن است بهره برداری از ناوهواپیمابر CVN-79 به نام جان اف کندی جدیدترین ناو هواپیمابر این کشور را ممنوع سازد.
کوریای شمالی یک ویدیو از تخریب بمب افکن ها و یک ناو هواپیمابر امریکایی را منتشر کرد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی یک ویدیو از تخریب بمب افکن ها و ناو هواپیمابر امریکایی را منتشر کرد + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Drive، دلیل این امر آن است که هواپیما های نسل پنجم اف-35 سی که تنها برای جا به جایی در ناوهای هواپیمابر ساخته شده اند، نمی توانند از ناو هواپیمابر جان اف کندی پرواز کنند.

این نشریه امریکایی خاطرنشان می سازد، که مشکل اینست که هواپیما های اف-35 به خاطر عدم مطابقت با نمونه های کنونی کاتاپولت الکترومغناطیسی EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System) و سیستم ترمز AAG (Advanced Arresting Gear) نمی توانند از عرشه ناو هواپیمابر جان اف کندی پرواز کرده و فرود بیایند.

از جمله در حال حاضر EMALS نمی تواند اف-35 را به سرعت لازم برساند. طی مدت آزمایش های انجام شده تنها هواپیما های F/A-18 Super Hornet و EA-19G Growler توانستند از این ناو هواپیمابر پرواز کنند.

The Drive تاکید می کند، در کنگره امریکا صلاح بودن بهره برداری از جدیدترین ناو هواپیمابر را مورد شک و تردید قرار می دهند چون هواپیما های اف- 35 دستکم تا سال 2027 نخواهند توانست از عرشه آن پرواز کنند و این ناو هواپیمابر در اجرای ماموریت های بنیادی خود ناتوان است. 

علاوه بر این در لایحه بودجه دفاعی سال 2020 امریکا نوشته شده تا موقعی که هواپیما های اف- 35 سی نتوانند از عرشه ناوهای هواپیمابر کلاس «فورد» پرواز کنند، می توان تامین بودجه تولید آنها را متوقف کرد.

یادآوری می کنیم، که هزینه نخستین ناو هواپیمابر کلاس فورد (CVN-78 به نام جرالد فورد) که در سال 2017 به نیروی دریایی امریکا تحویل داده شده ، 12.9 میلیارد دالر بوده که این رقم بی پیشینه ای است.

پنتاگون قصد دارد در مجموع 10 تا 12 فروند از ناو های هواپیمابر کلاس فورد را بسازد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала