پیش‌بینی پیامدهای امتناع ترکیه از خرید اس-400

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش‌بینی پیامدهای امتناع ترکیه از خرید اس-400
پیش‌بینی پیامدهای امتناع ترکیه از خرید اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص مرکز مطالعات ترکیه مدرن، می‌گوید که در صورت که ترکیه از سیستم دفاع هوایی اس-400 روسیه به خاطر موفقیت با امریکا امتناع ورزد در صورت چهره خود را از دست داده و به شکست استراتژیک روبرو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، یوی مواشف، متخصص مرکز مطالعات ترکیه معاصر، در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد پیامدهای امتناع ترکیه از سیستم دفاع هوایی اس-400 روسیه سخن زد.

وی می‌گوید که اگر ترکیه از اس-400 به خاطر موفقیت با امریکا امتناع ورزد با پیامدهای که روبرو می‌شود از دست داده چهره و شکست استراتژیک خواهد بود.

پنتاگون به خاطر اس-400 به ترکیه جنگنده های اف-35 اش را نمی فروشد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون به خاطر اس-400 به ترکیه جنگنده های اف-35 اش را نمی فروشد

مواشف توضیح داد که واشنگتن، می‌خواهد که انقره از خرید سلاح‌های روسی دست بکشد و آنها به تریکه اولتیماتوم هم می‌دهند و قصد ندارد که مصالحه نمایند.

وی گفت: به احتمال زیاد، این یکی دیگر بلف از طرف امریکا است. واشنگتن حاضر به گفتگوهای مساوی نیست، اما حتی اگر آن یک پیشنهاد بسیاد سودآور باشد، انقره می‌داند که امتناع از اس-400 امروز به معنا از دست دادن چهره برای ترکیه خواهد بود، به خاطر استراتژیک شدن، تمام دولت که به سیاست مستقل خود اعتقاد داردند از انقره دوری خواهند کرد.

ولادیمیر بروتر، کارشناس موسسه بین‌المللی مطالعات بشردوستانه و سیاسی همچنان گفته بود که امتناع ترکیه از خرید اس-400 به معنا آن است که ترکیه در برابرفشارها تسلیم شده است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این ترکیه اعلام کرده بود که قصد ندارد از خرید اس-400 بگذرد و نخستین سیستم های دفاع هوایی باید در ماه جولای وارد این کشور می شود. ایالات متحده ادعا می‌کند که سیستم‌های اس-400 با استانداردهای ناتو ناسازگار هستند و اگر ترکیه اس-400 را از روسیه بخرد با تحریم های احتمالی این کشور روبرو خواهد شد، که ممکن روند فروش جدیدترین هواپیماهای اف-35 به تاخیر و یا فروش آن لغو گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала