پمپئو: رئیس‌جمهور غنی در جریان گفتگوها با طالبان قرار می‌گیرد

© REUTERS / Brendan McDermidپمپئو: رئیس‌جمهور غنی در جریان گفتگوها با طالبان قرار می‌گیرد
پمپئو: رئیس‌جمهور غنی در جریان گفتگوها با طالبان قرار می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا می‌گوید که اظهارت مبنی بر در حاشیه بودن دولت افغانستان در پروسه صلح واقعیت ندارد امریکا به‌طور منظم رئیس‌جمهور افغانستان را در جریان گفتگوها با طالبان قرار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا به واشنگتن پست گفت که اظهارات مبنی بر در حاشیه بودن دولت افغانستان در روند صلح واقعیت ندارد و واشنگتن به‌طور منظم اشرف غنی را در جریان گفت‌وگوها با طالبان قرار می‌دهد.

افغانستان و ایران موضوع گفت‌وگوی مایک پمپئو با آنگلا مرکل - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان و ایران موضوع گفت‌وگوی مایک پمپئو با آنگلا مرکل

پمپئو افزود که امریکا بر گفت‌وگوی طالبان و دولت افغانستان تاکید دارد اما با وجود مخالفت طالبان جان بس سفیر امریکا در کابل با اشرف غنی در ارتباط است و وی را در جریان گفت‌وگوها قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه امریکا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که شماری از مقامات افغان از جمله حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان و رویا رحمانی سفیر افغانستان در واشنگتن به صراحت اعلام کرده‌اند که امریکا دولت را در جریان گفت‌وگوها قرار نمی‌دهد.

چندی پیش محب در سفر به واشنگتن از دولت ترامپ به دلیل به حاشیه راندن دولت افغانستان از روند گفت‌وگوهای صلح انتقاد کرده و تصریح کرده بود که کاخ سفید با توطئه علیه رئیس‌جمهور افغانستان تلاش می‌کند تا دولت افغانستان را با دولتی مانند دولت‌های استعماری جایگزین کند.

پس از این اظهارات دولت ترامپ اظهار داشت که دیگر با محب ارتباطی نخواهد داشت و مقامات ارشد وزارت امور خارجه و وزارت دفاع امریکا نیز دیگر وی را به حضور نمی‌پذیرند.

سفیر افغانستان در واشنگتن نیز اواخر ماه ثور اظهار داشت که کابل به اندازه کافی در جزئیات گفت‌وگوهای امریکا و طالبان قرار نمی‌گیرد و تصریح کرد که بدون مشارکت دولت و مردم افغانستان توافق صلح نیز پایدار نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала