ناتوانی سیستم دفاع راکتی امریکا در برابر سیستم های روسی افشا شد

© AP Photo / RU-RTR Russian Television via APسیستم دفاع ضدراکتی امریکایی در جریان آزمایشات راکت قاره پیما را نابود ساخت
سیستم دفاع ضدراکتی امریکایی در جریان آزمایشات راکت قاره پیما را نابود ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها در مورد ضعف سیستم دفاع امریکا در مقابل سیستم دفاع هوایی "اوانگارد" روسیه صحبت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نظامی امریکایی Military Watch در گزارشی با مقایسه سیستم های دفاع هوایی امریکا و ضعف آنها در برابر سیستم های مشابه روسی می نویسد که سیستم امریکایی قابلیت دفاع در برابر سیستم های مدرن روسیه را ندارد.
نشریه خاطر نشان می سازد که سیستم دافع هوایی امریکایی شامل چهار جزء — پاتریوت، AEGIS و AEGIS Ashore، THAAD و GMD است. نشریه توجه ویژه را به سیستم ضد راکتی "پاتریوت" که پیشرفته ترین سیستم های ایالات متحده است، مبذول می دارد.
با این حال، این سیستم ها نیز به دلیل فرآیند پرتاب راکت از پرتابگرها، قابلیت های محدودی را دارا استند. به طور مثال گفته شده که سیستم "پاتریوت" از پرتابگر "داغ" استفاده می کند در حالی که سیستم دفاع راکتی S-300 روسیه با سیستم های پرتابگر "سرد" مجهز است.
نشریه در ادامه می نویسد که به همین علت، سیستم های امریکایی قادر دفع به راکت های بالستیک بین قاره ای فقط زمانی هستند که این راکت ها نیمی از مسیر شان را طی نموده و در حال فرود آمدن به هدف باشند. در حالی که در مراحل اولیه و در لایه های متراکم زمین، دفاع دافع راکتی ایالات متحده قادر به رسیدن به چنین راکت ها نیست.
علاوه بر این، در گزارش توانایی سیستم های امریکایی در برابر راکت های کوریای شمالی مورد پرسش قرار داده شده است. به عنوان مثال نشریه آزمایش راکتی کوریای شمالی را یاد آوری نموده که در پی آن راکت هواسان —14 کوریای شمالی در سال 2017 در ارتفاع 770 کیلومتر از بالای جاپان پرواز نمود و در فاصله 300 کیلومتری ساحل دریای جاپان فرود آمد و سیستم امریکایی Aegis آن را رهگیری کرده نتوانست.
نشریه در اخیر می افزاید، در صورتی که سیستم امریکایی قادر به رهگیری راکت های کوریای شمالی نیست، پس شانس آن برای رهگیری راکت های "آوانگارد" زوسیه که سرعت 20 برابر بیشتر از سرعت مافوق صوت را دارا است، "نزدیک صفر" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала