محل آغاز جنگ بین روسیه و امریکا

© AFP 2023 / Denis Sinyakovمحل آغاز جنگ بین روسیه و امریکا
محل آغاز جنگ بین روسیه و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروفسور امریکایی محل آغاز جنگ احتمالی میان روسیه و ایالات متحده امریکا را نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، روبرت لیگوولد، پروفسور پوهنتون کلمبیای امریکا معتقد است که اگر درگیری مسلحانه بین روسیه و ایالات متحده واقعا اتفاق بیفتد، این درگیری در سوریه نه بلکه در اوکراین آغاز خواهد داد.

به گفته وی، از آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، دوران جنگ سرد جدید آغاز شده است — این جنگ متفاوت تر از جنگ "قدیمی" سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا میباشد. به طور مثال، در زمان اتحادیه شوروی تنش های سیاسی و نظامی بین دو بلوک تاثیری بالای روابط اقتصادی بین آنها نداشت، اما در حال حاضر، طرفین از نفوذ اقتصادی برای فشار بر کشورهای یکدیگر استفاده میکنند.

پروفسور لیگوولد افزود که در صورت وقوع جنگ بین روسیه و امریکا، این جنگ در سرحدات اوکراین رخ خواهد داد. و یا اینکه بحران جدیدی در کشور دیگری مانند بلاروس یا منطقه دیگری بین ناتو و روسیه ایجاد خواهد شد. برای جلوگیری از این باید میزان اعتماد بین طرفین افزایش یابد.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که پیش از این ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که ناتو و اوکراین در آینده نزدیک در بحیره سیاه تمرینات مشترک نظامی برگزار خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала