تمرین کشتی جنگی امریکایی در نزدیکی سواحل ایران

© REUTERS / Garrett LaBarge/U.S. Navyتمرین کشتی جنگی امریکایی در نزدیکی سواحل ایران
تمرین کشتی جنگی امریکایی در نزدیکی سواحل ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی هواپیمابر و بمب‌افکن امریکایی در خلیج فارس تمرینات نظامی انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه مرکز فرماندهی نیروی دریایی امریکا در آن منطقه، گروه ضربت که شامل کشتی هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب افکن ب-52 است روز اول جون به دلیل اوضاع در ایران ، در نزدیکی سواحل ایران یک تمرین نظامی به انجام رساند.
در این تمرین نظامی جنگنده-بمب افکن F/A-18 Super Hornet و بالگرد MH-60 Sea Hawk و هواپیمای ردیاب E-2D Advanced Hawkeye نیز شرکت داشتند که در این تمرینات نبرد هوایی و پروازهای همزمان اجرا شد.
جوزف گوستلی، فرمانده نیروی هوایی گروه متحده نیروهای مسلح امریکا اعلام کرد:«اتحاد نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ما، آن‌ها را قوی تر و کاراتر می‌سازد. ما برای مقابله با هر گونه تهدید در رابطه با آمریکا در این منطقه آماده هستیم».
جان بولتون مشاور رئیس جمهور امریکا در امور امنیت ملی پیشتر اطلاع داده بود که امریکا کشتی هواپیمابر آبراهام لینکلن، و بمب افکن امریکایی را به نزدیکی سواحل ایران اعزام می کند. به گفته وی این علامت مشخصی به مقامات حکومتی ایران است که بدانند در صورت حمله به منافع آمریکا و یا متحدان آن کشور با پاسخ بیرحمانه‌ای مواجه خواهند شد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.
پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو امریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала