افشای جرئیات تحریم های برنامه ریزی شده امریکا در برابر «جریان شمالی 2»

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر افشای جرئیات تحریم های برنامه ریزی شده امریکا در برابر «جریان شمالی 2»
افشای جرئیات تحریم های برنامه ریزی شده امریکا در برابر «جریان شمالی 2» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتوران ایالات متحده امریکا حداقل 5 نوع تحریم را بالای شرکت های که در پیاده سازی خط لوله گاز «جریان شمالی 2» همکاری می کنند، پیشنهاد کردند.
الکسی میلیر رئیس کمپنی گازپروم روسیه - اسپوتنیک افغانستان
میلیر: اتحادیه اروپایی باید «جریان شمالی – 2» را مانند، پروژه اول مورد توافق قرار دهد

به گزارش اسپوتنیک، به تاریخ 1 جون لایحه ای در ویب سایت کنگره امریکا منتشر شده است، که در آن سناتوران امریکا حداقل 5 نوع تحریم را بالای شرکت های که در پیاده سازی خط لوله گاز «جریان شمالی 2» همکاری می کنند، پیشنهاد کرده اند.

این سناتوران به ویژه خواستار تحریم شرکت های خدمات بیمه ای شده اند که برای کشتی های مربوط به لوله گذاری خدمات ارائه می کنند.

از جمله محدودیت های پیشنهاد شده امتناع از صدور مجوز صادرات ایالات متحده، ممنوعیت دریافت وام های بالغ بر 10 میلیون دالر برای 12 ماه، ممنوعیت عملیات مالی در منطقه ای از قضیه ایالات متحده، ممنوعیت کار با بدهی های دولت ایالات متحده و یا صندوق های فدرال است.

علاوه بر این، کارکنان چنین شرکتی را می توان از ایالات متحده اخراج کرد و دارایی های افرادی که در فروش و اجاره کشتی برای پایه گذاری بخش های از جریان شمالی 2 کمک می کنند، بلوکه کرد.

پیشتر اشاره شده بود، که این محدودیت ها ممکن است بر شرکت های Allseas  سویسی و Saipem  ایتالیایی تاثیر بگذارد.

کرملین این تحریم ها را نمونه ای از یک رقابت ناعادلانه می داند و رفتار ایالات متحده امریکا را با غرب وحشی مقایسه می کند.

یادآوری می کنیم، که واشنگتن بارها و بارها با ساختن جریان شمالی 2 مخالفت خود را نشان داده و از اروپا خواسته تا گاز طبیعی (LNG) این کشور را به جای گاز مایع روسیه بخرند.

خط لوله جدید یا جریان شمالی 2 به موازات «جریان شمالی» (یا اصطلاحاً جریان شمالی یک) ساخته می‌شود که توافقات آن توسط نخست وزیر پیشینِ آلمان گرهارد شرودر پیش رفت و عملیات آن نیز از نیمه دهه گذشته میلادی با نظارت وی انجام شد. «جریان شمالی» شامل دو لوله انتقال گاز بود که در سال‌های 2011 و 2012 میلادی گشایش شد و حالا «جریان شمالی 2» نیز با دو لوله دیگر در راه است تا ظرفیت آن را تا 110 میلیارد متر مکعب ارتقا دهد.

اکثر کشورهای اروپایی از این پروژه پشتیبانی می کنند و در اجرای آن شرکت می کنند. لهستان، لتونی، لیتوانی، اوکراین و ایالات متحده مخالف هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала