دنفورد: تا زمانی‌ که مشکل هراس‌افگنی حل نشود در افغانستان خواهیم ماند

© REUTERS / Yuri Gripasدنفورد: تا زمانی‌ که مشکل هراس‌افگنی حل نشود در افغانستان خواهیم ماند
دنفورد: تا زمانی‌ که مشکل هراس‌افگنی حل نشود در افغانستان خواهیم ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحدۀ امریکا گفته است که نیروهای این کشور تا زمانی در افغانستان خواهند بود که مشکل هراس‌افگنی در این کشور حل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال جوزف دنفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که نیروهای این کشور تا وقت که در افغانستان خواهند بود که مشکل هراس‌افگنی در این کشور حل شود.

جگرن امریکایی از شکست در افغانستان سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
جگرن امریکایی از شکست در افغانستان سخن گفت

او می‌افزاید که دلیل اصلی حضور ایالات متحده در افغانستان، موجودیت هراس‌افگنان در این کشور است: «هیچ کس پیشنهادی را ارایه نمی‌کند که ایالات متحده بدون این‌که به مسالۀ منافع ما در راستای مبارزه با هراس‌افگنی رسیده‌گی شود، أفغانستان را ترک می‌کند. راهبرد حضور ایالات متحده در جنوب آسیا از نقطه نظر منافع ما در مبارزه با هراس‌افگنی قابل مذاکره نیست».

جنرال امریکایی که روز گذشته، در مرکز پژوهشی بروکینز واشنگتن سخن می‌زد با استقبال از گفت‌وگوهای زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، با طالبان می‌گوید که گفت وگوها میان افغانان یک اصل مهم است.

آقای دنفورد گفت: «موضع‌گیری طالبان، خروج کامل نیروهای امریکایی است. منافع ما این استند که از رسیده‌‎گی به منافع ضد هراس‌افگنی مان اطمینان بدست بیاوریم. باید اطمینان حاصل کنید که بخش کلیدی چارچوب کنونی دیپلوماتیک این است تا مطمین باشیم که حکومت و مردم افغانستان به‌گونۀ فراگیر در مذاکرات دخیل باشند».

طالبان، در هفت دور گفت‌وگویی که با امریکایی‌ها داشته‌اند، خواست اصلی آنان بیرون شدن کامل نیروهای امریکایی از افغانستان بوده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала