احتمال توافق بر سر آتش‌بس در نشست مسکو

© Sputnikاحتمال توافق بر سر آتش‌بس در نشست مسکو
احتمال توافق بر سر آتش‌بس در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع می‌گویند که ممکن است شرکت‌کنندگان نشست صلح یک بیانیهٔ مشترک مبنی بر توافق بر سر آتش‌بس پنج روزه را اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع می‌گویند که ممکن است شرکت‌کنندگان نشست صلح یک بیانیهٔ مشترک مبنی بر توافق بر سر آتش‌بس پنج روزه را اعلام کنند.

اشتراکت‌کنندگان نشست بین‌الافغانی برای صلح افغانستان در مسکو ممکن است بیانیۀ مشترک مبنی بر توافق بر سر آتش‌بس را اعلام کنند اما اختلاف نظر در مورد تعیین زمان آتش‌بس وجود دارد.

ملابرادر و شیر عباس استانکزی در کنفرانس مسکو - اسپوتنیک افغانستان
امروز سیاسیون و طالبان بار دیگر در مسکو دیدار میکنند

نمایندگان طالبان و سیاسیون افغان به شمول حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور این هفته در مسکو استند و دلیل سفر آنها، ابتدا اشتراک کردن در محفل گرامی‌داشت از صدسالگی مناسابت دیپلوماتیک میان روسیه و افغانستان بوده است. با این حال نشست بین‌الافغانی نیز بین نمایندگان برگزار شد.

بر گفته یک منبع نزدیک به این نشست، شرکت‌کنندگان در یک بیانیۀ مشترک مبنی بر توافق بر سر آتش‌بس را ممکن اعلام کنند اما هنوز اختلاف نظر میان طرفین در مورد تعیین زمان آتش‌بس وجود دارد.

این منبع گفت: اشتراک‌کنندگان در حال حاضر تصمیم مبنی بر سر آتش‌بس می‌گیریند که مدت آتش‌بس یک روز، یا 5 روز یا یک ساعت باشد تا حال اختلاف نظر میان شان وجود دارد.

در مورد این که حداکثر آتش‌بس چند روز خواهد بود؟ این منبع گفت که 5 روز خواهد بود.

گفته می‌شود که مذاکرات تا اوایل شب چهارشنبه ادامه دارد و پس از آن اگر طرفین با موفقیت کامل دست یابند، یک بیانیۀ مشترک را اعلام خواهند کرد.

یادآوری می‌کنیم که، اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری بود. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала