نور: دومین نشست بین الافغانی قطر به زودی برگزار می شود

© اسپوتنیک - افغنستاننور: دومین نشست بین الافغانی قطر به زودی برگزار می شود
نور: دومین نشست بین الافغانی قطر به زودی برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت و والی پیشین بلخ در مورد زمان برگزاری نشست بین الافغانی قطر معلومات داد.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، والی پیشین بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت که در کنفرانس ویژه به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه افغانستان در مسکو حضور دارد به خبرنگاران گفت، که دومین دور مذاکرات بین الافغانی میان طالبان، نمایندگان و شخصیت های برجسته سیاسی افغانستان در ماه جون در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد. 

شیر محمد عباس استانکزی: چرا هئیت طالبان به مسکو آمده است - اسپوتنیک افغانستان
شیر محمد عباس استانکزی: چرا هئیت طالبان به مسکو آمده است

آقای نور گفت: همانطوری که قبلا با طالبان موافقت شده، یک نشست بین الافغانی در دوحه برگزار خواهد شد. و ما امیدواریم که این نشست به زودی برگزار شود. به گفته آقای نور، این نشست در پایان ماه آینده(جون) برگزار خواهد شد و یک نشست کاملا بین الافغانی خواهد بود.
مسکو امروز میزبان یک نشست ویژه‌ به مناسبت یکصدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خودش با کابل است. نشست ویژه‌ به همین مناسبت در "هتل پرزیدنت" در مرکز پایتخت روسیه برگزار شده و در آن مقامات وزارت امور خارجه روسیه، کارمندان سفارت افغانستان در مسکو، سیاستمداران و کارشناسان افغان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر به رهبری ملا عبدالغی برادر شرکت دارند.
اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری بود. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.
یادآوری می کنیم که طالبان تاکنون شش بار با نماینده‌گان ایالات متحده دیدار و دربارۀ صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نشستی با حکومت افغانستان نداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала