داکترعبدالله: وزیران از فیس‌بوک خبر می‌شوند که برکنار شده اند

© Wikipedia / U.S. Department of Stateداکترعبدالله: وزیران از فیس‌بوک خبر می‌شوند که برکنار شده اند
داکترعبدالله: وزیران از فیس‌بوک خبر می‌شوند که برکنار شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی از عزل و نصب‌های اخیر در کابینه انتقاد کرد و آن را سیاسی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، در نشست روز دوشنبه شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت که وزیران خبر برکناری‌شان را از فیس‌بوک می‌خوانند. به باور عبدالله، این رفتار با روحیه همکاری مخالف است و در هیچ جای «دنیا» این شیوه معمول نیست.
هرچند در این نشست گفت که در مورد «مسایل سیاسی روز» زیاد بحث نمی‌کند، اما تأکید کرد که طرز رفتار و شیوه کار حکومت باید تغییر کند تا به این ترتیب شرایط هموار برای همه نامزدان ریاست جمهوری فراهم شود و هیچ گونه پرسشی در مورد استفاده کمپینی از امکانات دولتی وجود نداشته باشد.
پیش از این، شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواستار کناره‌گیری رییس جمهور غنی از قدرت در اول جوزا شده بودند. هم‌چنان این نامزدان محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، را به استفاده کمپینی از اختیارات و امکانات دولتی متهم کرده بودند.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با اشاره به این موضوع، برخی از تشویش‌ها و نگرانی نامزدان ریاست جمهوری را مشروع و جدی عنوان کرد و گفت که باید به نگرانی آن‌ها پاسخ داده شود.
محمداشرف غنی به تازه‌گی وزیران مخابرات و تکنولوژی معلوماتی و تحصیلات عالی را از سمت‌‌های‌شان برکنار و افراد جدید را در این سمت‌ها گماشته‌ است. شهزادگل آریوبی، وزیر پیشین مخابرات و تکنولوژی معلوماتی پس از برکناری‌اش در فیس‌بوک نوشت که خبر برکناری‌اش را از همین دریچه مطلع شده است. هم‌چنان نجیب‌الله خواجه‌عمری، وزیر پیشین تحصیلات عالی، در یک سفر رسمی به ولایت غور رفته بود که فرمان عزلش صادر شد.
از جانب دیگر، رییس اجرایی گفت که در جریان این عزل و نصب‌ها قرار ندارد و در برابر وزیری که دلیل برکناری‌اش را پرسیده و او نمی‌دانسته است، خجالت کشیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала