کشته‌ و زخمی‌شدن طالبان در نتیجه حمله بر ولسوالی کجران دایکندی

کشته‌شدن و زخمی‌شدن طالبان در نتیجه حمله بر ولسوالی کجران دایکندی
کشته‌شدن و زخمی‌شدن طالبان در نتیجه حمله بر ولسوالی کجران دایکندی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته فرمانده پولیس دایکندی نیروهای امنیتی از حمله طالبان اطلاعات قبلی و دقیق داشتند و بدین لحاظ تلفات سنگینی به طالبان وارد نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، مسئولان محلی دایکندی می‌گویند، حوالی ۱۲ بجه شب گذشته به تعداد ۲۰۰ تن از افراد گروه طالبان، بالای پوسته‌های نیروهای امنیتی واقع در ساحات مناره ولسوالی کجران حمله تهاجمی نمودند که توسط نیروهای امنیتی شکست خورده و ۱۰ تن آنان نیز کشته شدند.

غلام سخی غفوری، فرمانده پولیس ولایت دایکندی می‌گوید، این درگیری حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز و تا ساعت ۳ بامداد امروز (یک‌شنبه، ۵جوزا) ادامه داشت که در اثر این درگیری، طبق آمارهای اولیه، بیش از ۱۳ طالب مسلح کشته و زخمی شدند و در مقابل، ۲ تن از نیروهای امنیتی زخم سطحی برداشتند.

حمله گروهی طالبان بر پوسته‌های امنیتی در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان
حمله گروهی طالبان بر پوسته‌های امنیتی در دایکندی

وی گفت: نیروهای امنیتی از حمله طالبان اطلاعات قبلی و دقیق داشتند و بدین لحاظ تلفات سنگینی به آن‌ها وارد شد.

فرمانده پولیس دایکندی افزود، این درگیری بعد از چند ساعت با متواری شدن گروه طالبان خاتمه یافت.

در همین حال، شورای ولایتی دایکندی آمار تلفات دشمن را بیشتر از این بیان می‌کند. غیرت‌علی جواهری، وکیل شورای ولایتی دایکندی می‌گوید: "طبق آمارهایی که ما به دست آورده‌ایم، در اثر این درگیری ۱۳ طالب مسلح کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند و همچنان از نیروهای امنیتی ۴ تن شامل ۲ پولیس محلی و ۲ تن از اردوی ملی زخمی شدند".

ولسوالی کجران به دلیل هم‌مرز بودن با ولایات ناامن هلمند، غور و ارزگان، یکی از ولسوالی‌های ناامن ولایت دایکندی می‌باشد که گروه طالبان هر از گاهی از نوار مرزهای متذکره به این ولسوالی حمله می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала