سناتور روسی: ناتو هیچ تمایل همکاری با روسیه ندارد

© East News / Xinhua / Wu Weiسناتور روسی: ناتو هیچ تمایل همکاری با روسیه ندارد
سناتور روسی: ناتو هیچ تمایل همکاری با روسیه ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو کمیته امور دفاعی شورای فدراسیون روسیه می‌گوید که استراتژی جدید نظامی ناتو نشان می‌دهد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هیچ تمایل همکاری با روسیه را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانتس کلینتسویچ، عضو کمیته امور دفاعی شورای فدراسیون روسیه گفت که استراتژی جدید نظامی ناتو نشان می‌دهد که آنها قصد همکاری با روسیه را ندارند.

نیس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از تصمیم ناتو برای اتخاذ یک استراتژی جدید نظامی سخن گفت وی به این مساله اشاره کرد که از 2014، یک وضعیت جدید امنیتی و چالش‌های جدید در جنوب و شرق ظهور کرده‌اند. روسیه از تهدید هسته‌ای در اغلب موارد علیه غرب استفاده کرده است.

اتخاذ راهبرد جدید ناتو به خاطر «تهدید هسته ای» روسیه - اسپوتنیک افغانستان
اتخاذ راهبرد جدید ناتو به خاطر «تهدید هسته ای» روسیه

دبیرکل ائتلاف ناتو گفت که این نگرانی‌ها آمادگی کامل و توانایی برای تضمین ثبات در آینده را می‌طلبد و به نسبت، نیازمند یک رویکرد نظامی جدید است.

سناتور گفت: من فکر می‌کنم بیانیه دبیرکل ناتو در مورد مفهوم استراتژی جدید ناتو اطلاعاتی آشکارا جعلی است، هدف وی صرف بالا بردن علاقه اروپایی‌ها به این سازمان به عنوان دفاع کننده از ارزش‌های غربی در برابر تهدیدهای غیرواقعی روسیه و پرداخت اجباری هزنیۀ آن است.

به گفته این سناتور، مسکو بعید است که به این بیانیه پاسخ دهد.

کلینتسویچ اضافه کرد: ما بار دیگر متقاعد شدیم که ناتو در گفتگوهای سازنده باروسیه ناتوان است و تمام اقدامات ما جهت تقویت توانایی دفاعی کشور نه تنها که توجیه شده بلکه حیاتی است.

پیش از این، سرگئی سویگو، وزیر دفاع ملی روسیه گفته بود که ناتو تلاش دارد روسیه را به عنوان تهدید اصلی برای غرب به تصویر بکشد در حال که چنین دیدگاهی کاملاً دور از ذهن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала