ترامپ: تلاش کردم از آزادی جنگجوی امریکایی طالبان جلوگیری کنم

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: تلاش کردم از آزادی جنگجوی امریکایی طالبان جلوگیری کنم
ترامپ: تلاش کردم از آزادی جنگجوی امریکایی طالبان جلوگیری کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می خواست جلو آزادی جنگجوی امریکایی گروه طالبان را بگیرد.
«طالب امریکایی» از زندان آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
«طالب امریکایی» از زندان آزاد شد

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا، روز پنجشنبه در نشست نمایندگان بخش کشاورزی این کشور در کاخ سفید گفت، که او با یک وکیل مشاوره کرد و قصد داشت از آزادی جان اوکر لیند جنگجوی امریکایی گروه طالبان از زندان جلوگیری کند و اما جلوگیری نتوانست.

دونالد ترامپ پس از آزادی لیند که 17 سال زندان را سپری کرده بود، گفت:- "من در کل از او خوشم نمی آید".

او گفت:- "باور کنید یا نه، نزدیک به دو هفته پیش با بهترین وکلای کشور که برای دولت کار می کنند دیدار کردم و پرسیدم که چه می توانیم درباره آن انجام دهیم، آنها گفتند که از منظر قانون، ما نمی توانیم کاری انجام دهیم؛ اگر امکان داشت، من آن را بلافاصله انجام می دادم".

رهبر امریکا افزود:- "ما او را تعقیب می کنیم، ما او را بسیار از نزدیک تعقیب خواهیم کرد و بیشترین نگرانی من این است که این فرد باورهای تروریستی اش را رها نکرده و ما مجبور هستیم او را آزاد کنیم. البته که من با این کار خوشحال نیستم".

یادآوری می کنیم، که لیند 38 ساله روز پنجشنبه از زندان ایندیانا آزاد شد.  او اکنون زیر نظارت مقام های استخباراتی ایالات متحده امریکا در ویرجینیا زندگی خواهد کرد. نظارت بر لیند از سوی سازمان های اجرای قانون امریکا برای مدت سه سال حفظ خواهد شد.

لیند در ماه نومبر سال 2001 با پنج خارجی دیگر که در کنار گروه طالبان و گروه تروریستی القاعده در برابر نیروهای اتحاد شمال و واحدهای نیروهای ویژه ایالات متحده امریکا جنگ می کرد، دستگیر شدند. لیند در ایالت کالیفرنیا و مریلند بزرگ شده و در سن 16 سالگی به اسلام رو آورده است. او نخست به یمن و سپس به پاکستان رفت و از آنجا به افغانستان آمد. پیش از حمله های تروریستی 11 سپتمبر 2001 او به تشکیلات ستیزه جویان پیوست.

در اکتوبر سال 2002 او توسط دادگاه ایالات متحده امریکا به 20 سال زندان محکوم شد، اما پیش از صدور حکم او از کارکردهایش اظهار پیشیمانی و توبه کرد. حکم زندان لیند به دلیل رفتار نمونه به سه سال کاهش یافت. با این حال، اطلاعاتی وجود دارد، که لیند در طی سالهای زندانش دیدگاه های رادیکالی اش را رها نکرده و اخیرا پشتیبانی اش را نسبت به گروه تروریستی دولت اسلامی بیان داشته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала