چگونه داشتن بروت از بروز سرطان جلوگیری می‌کند؟

© REUTERS / Amit Daveچگونه داشتن بروت از بروز سرطان جلوگیری می‌کند؟
چگونه داشتن بروت از بروز سرطان جلوگیری می‌کند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی به این نتیجه رسیده اند که خطر پیدا شدن سرطان سلول سنگفرشی در لب پایین برای مردانی که دارای بروت با ضخامت بیشتر از ۹ میلی متر اند، ۱۶ برابر کمتر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Medicalxpress، محققان دانشگاه کانزاس می‌گویند خطر پیدا شدن سرطان سلول سنگفرشی در لب پایین مردانی که دارای بروت با ضخامت بیشتر از ۹ میلی‌متر اند، ۱۶ برابر کمتر از کسانی است که بروت ندارند.

دانیل آیرس، متخصص امراض جلدی می‌گوید که این نوع سرطان می‌تواند از کراتوز فعال بیماری‌یی که منجر به پیداشدن لکه‌ها در جلد می‌شوند، توسعه یابد.

نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان - اسپوتنیک افغانستان
نخستین روش های حفاظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان

این بیماری که به‌دلیل قرار داشتن مدت زیاد زیر آفتاب پیدا می‌شود و منجر به پیدا شدن لکه‌ها در اطراف لب‌ها، گوش‌ها، جلد سر و شانه‌های مردان ۵۰ — ۶۰ ساله می‌شود. بعضی اوقات کراتوز به سرطان تبدیل می‌شود. یکی از دلایل تبدیل‌شدن این مرض به سرطان داشتن جلد نازک لب‌ها می‌باشد. بدین لحاظ داشتن بروت می‌تواند از مبتلاشدن به مرض کراتوز و عواقب آن جلوگیری کند.

این مختصص خاطر نشان ساخت که در تحقیقات جدید، کارشناسان با افرادی که از زمان نوجوانی و یا حدود ۲۰ سالگی بروت داشته اند، کار کرده اند.

وی گفت: نمی‌توانم بگویم که داشتن بروت در سن بالا مردان را حفاظت می‌کنند، اما فکر می‌کنم که اصلاً مضر نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала