امریکا، روسیه را به مقابله با ایران فرا خواند

© REUTERS / Maxim Shemetovامریکا، روسیه را به مقابله با ایران فرا خواند
امریکا، روسیه را به مقابله با ایران فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از روسیه خواسته است تا به تلاش‌ها برای مقابله با ایران بپیوندد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمس جفری، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در سوریه گفته است که واشنگتن از روسیه خواسته است تا به تلاش‌ها برای مقابله با ایران بپیوندد و بر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تاثیر وارد کند تا نیروهای ایرانی از سوریه بیرون شوند.

به گفته وی، "ایالات متحده امریکا و روسیه مفاد و علایق دوجانبه در امنیت و ثبات سوریه دارند".

امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد

در نامه‌یی که جفری به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا نوشته آمده است: "اگر روسیه می‌خواهد به این نتیجه دست‌یابد، باید به تلاش‌ها برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران و نفوذ مضر ایران در سوریه، بپیوندد. به خصوص با استفاده از تاثیر او (روسیه) بر رژیم اسد تا منجر به اخراج تمام نیروها تحت فرماندهی ایران از سوریه شود".

قبل از گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا پس از وخیم‌شدن وضعیت در اطراف ایران و خلیج فارس، دست کم هفت کشتی جنگی را در این منطقه مستقر نموده و سیستم دفاع راکتی پاتریوت را نیز جابجا نموده است.

پنتاگون در رابطه به استقرار نیروهایش در اطراف ایران گفته است که این اقدام در جواب به "علایم آمادگی ایران برای انجام عملیات‌های تهاجمی علیه نیروهای ایالات متحده امریکا و برای دفاع از منافع امریکا" گرفته شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا ابراز امیدواری برای جلوگیری از آغاز جنگ با ایران نموده است. این در حالیست که علی خامنه‌ای، رهبر مذهبی ایران گفته است که ایران قصد آغاز جنگ با امریکا را ندارد اما به مقاومت به واشنگتن ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала