نقاط داغ جنگ های بعدی روی نقشه جهان

© Fotolia / Romolo Tavaniانفجار اتمی
انفجار اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس روسی در مورد نقاط داغ جنگ های بعدی ابرقدرت های روی توضیحات داد.

به گزارش اسپوتنیک، اندری کورتونوف، مدیر عمومی شورای روسیه در امور بین الملل، طی سخنرانی در برنامه ساعت "کارشناسان" در شورای فدراسیون روسیه، وضع سیاسی جهان را پیش بینی نموده گفت که ممکن است در چند سال آینده، منازعات مسلحانه در حاشیه منطقه آسیای شرقی، بحیره چین، و نیز در شرق میانه و افغانستان صورت بگیرد.

امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا چگونه میتواند ایران را شکست دهد
به گفته اندری کورتونوف "مدیر روابط بین المللی روسیه" ممکن است در نتیجه روابط نامطلوب بین ایالات متحده و چین منازعات در شرق آسیا بوجود بیاید.
رویدادهای اخیر با Huawei تائید می کنند که ایالات متحده آمادگی مخالفت با چین را دارد و هدف اصلی دولت ترامپ این است که رژیم اقتصادی پیکن را تغییر دهد. به نظر او، این امر می تواند به یک مسابقه تسلیحاتی و یک درگیری احتمالی در حاشیه شرق آسیا یا در بحیره چین تبدیل شود. همانطور که اندری کورتونوف حدس می زند، ممکن روسیه نیز ناخواسته در این درگیری ها شامل شوند.
حوادث ماه های اخیر نشان می دهد که ممکن درگیری های مسلحانه در شرق میانه صورت بگیرد. رئيس جمهور امريکا نمي خواهد مستقیم با ایران بجنگد، اما مي تواند از رويارويي بين عربستان سعودي و ايران حمايت کند.
سخنگوی می گوید: "ما نمی توانیم دورنمای یک درگیری عمومی در خاورمیانه را با تمام عواقب ناشی از آن کنار بگذاریم."
او معتقد است که روسیه نمی تواند در این منطقه موقف میداتر را حفظ نماید.
همچنین، این متخصص، احتمالی وخیم شدن وضعیت در افغانستان را نیز پیشبینی می نماید. اگر طالبان با افراط گرایان اسلامی همدست شوند، این بدترین سناریو برای افغانستان خواهد بود.
كورتونوف می گوید: "اگر ما در مورد یک جنگ احتمالی امریكا با كوریائی شمالی صحبت كنیم، بلاخره، ممکن ایالات متحده دست به اقدام نظامی بزند".
متخصص در مورد متحدان فدراسیون روسیه ؛ در ابتدا از چین و هند نام برد. این فرمت مذاکرات سه جانبه روسیه، چینی و هند است که می تواند کلید ثبات در جهان باشد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала