سربریدن سه روحانی توسط داعشیان در زندان تاجکستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسربریدن سه روحانی توسط داعشیان در زندان تاجکستان
سربریدن سه روحانی توسط داعشیان در زندان تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان شورش در زندان شهر وحدت در تاجکستان، پنج تن به شمول سه روحانی توسط زندانیان داعشی سر بریده شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس اطلاعاتی Fergana، پنج تن از زندانیان به شمول سه روحانی هر یک سید قیام‌الدین غازی، ستار کریموف (ستار مقصومی) و سید مهدی خان ستاروف (شیخ تیمور) توسط سازماندهندگان شورش در این زندان، به هدف ارعاب و ترسانیدن زندانیان دیگر سر بریده شده اند.

شورش در زندان خجند تاجیکستان بیش از 20 کشته برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
شورش در زندان خجند تاجیکستان بیش از 20 کشته برجای گذاشت

سازماندهندگان شورش در زندان مذکور اعضای داعش هر یک بهروز گلمراد — پسر گلمراد حلیموف، فرمانده پیشین نیروهای ویژه وزارت داخله تاجکستان که سپس به داعش پیوست و "وزیر جنگ" داعش شد، فخرالدین گلوف، محمدالله شریفوف و روح‌الله حسنوف، بوده اند. بهروز گلمراد در سال ۲۰۱۷ به جرم تلاش برای سفر به سوریه و پیوستن به پدرش بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

در نخست، زندانیانی که با چاقوها مسلح بودند، سه محافظ این زندان را به قتل رسانیدند و سپس ۸ زندانی داعشی را از اتاق‌های شان بیرون ساختند. زندانیان شورشی بخش خدمات صحی زندان را آتش زدند، زندانیان دیگر را به گروگان گرفتند و به هدف فرار از زندان، بالای محافظین زندان حمله نمودند. براساس آمار رسمی، در نتیجه عملیات محافظین زندان، ۲۹ زندانی کشته و ۳۵ تن دیگر بازداشت شده است.

اما براساس آمار غیر رسمی نشر شده توسط نشریه "اخبار" در این درگیری حدود ۵۰ تن کشته و ۳۰ تن زخمی شده اند.

در جریان عملیات، سازماندهندگان شورش در زندان هر یک بهروز گلمراد و فخرالدین گلوف — پسر و برادرزاده گلمراد حلیموف، کشته شدند.

قابل ذکر است که این نخستین شورش در زندان‌های تاجکستان نیست، در ماه نومبر سال ۲۰۱۸ در نتیجه شورش و درگیری در یک زندان در شهر خجند تاجکستان دست کم بیست تن کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала