لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک توسط پولیس نظامی سودان

© AP Photo / Pete Mullerلت و کوب خبرنگار اسپوتنیک توسط پولیس نظامی سودان
لت و کوب خبرنگار اسپوتنیک توسط پولیس نظامی سودان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگار اسپوتنیک هنگام پوشش خبری در پایتخت سودان مورد لت و کوب نیروهای نظامی این کشور قرار گرفت.

محمد الفاتح، خبرنگار آژانس خبری اسپوتنیک می‌گوید هنگامی که وی وضعیت در خرتوم را پوشش می‌داد و از برکناری موانع در پل نیمر گزارش تهیه می‌کرد، نیروهای پولیس نظامی که بخشی از نیروهای واکنش سریع است بالای وی حمله نمودند و با باتوم ضربات متعدد به سر و پشت وی وارد نمودند.

اعتراف رئیس جمهور پیشین سودان به گرفتن رشوت - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف رئیس جمهور پیشین سودان به گرفتن رشوت

الفاتح گفت: "روز چهارشنبه، هنگامی که وضعیت در سرک‌های خرتوم را پوشش می‌دادم ساعت ۱۴:۳۰ پولیس نظامی در مرکز پل «ماکم نیمر» با باتوم به سر و بدنم زدند. این نیروها موانع را از پل نیمر بر می‌داشتند".

به گفته وی، یکی از سربازان به زور از دست وی تلفون را گرفت و به زمین زد و شکست. این خبرنگار افزود: "گروه دیگر پنج نفری نظامیان با وجودی که من گفتم که خبرنگار هستم و وضعیت را پوشش خبری می‌دهم، با باتوم‌ها به سر و بدنم زدند".

قابل ذکر است که به تاریخ ۱۱ اپریل به دلیل تظاهرات مردمی در سودان، کودتای نظامی رخ داد. عمر البشیر، رئيس جمهور پیشین سودان از مقامش برکنار شد و ارتش ملی سودان مسوولیت ادارهٔ کشور را به دست گرفت.

حکومت موقت نظامی وعده سپرده است که تا دو سال قدرت را به حکومت ملکی انتقال می‌دهد، اما تظاهرکنندگان آرام نگرفته اند و به تظاهرات شان ادامه می‌دهند، آنها خواستار انتقال فوری قدرت به حکومت ملکی می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала