عراق می تواند بین ایران و امریکا میانجیگری کند

بیرق ایران و امریکا
بیرق ایران و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه عراق: برای پایان دادن به بحران روابط میان ایران و امریکا آماده میانجیگری هستیم

به گزارش اسپوتنیک. احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق امروز چهارشنبه اظهار داشت، که عراق آماده است برای پایان دادن به بحران روابط میان ایران و امریکا میانجیگری کند.
احمد الصحاف گفت: "عراق به شرکای خود احترام می گذارد و آماده میانجیگری میان آنها است. اگر نیاز باشد عراق در تعامل و هماهنگی برای مساعدت در حل و فصل این وضعیت نقش خود را ایفا کند، عراق از تمامی امکانات خود جهت مفید واقع شدن برای همسایگان، دوستان و شرکای خود استفاده خواهد کرد."

پمپئو: امریکا خواستار جنگ با ایران نیست - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: امریکا خواستار جنگ با ایران نیست
وی افزود: "بغداد خواهان "بی طرفی مثبت" است. بی طرفی نه به معنی عدم موضع گیری در رویدادهای منطقه ای، بلکه به معنی آن که منافع ملی خود را ملاک عمل قرار دهیم و از طریق آن ها اهداف امنیت ملی عراق را دنبال کنیم."
الصحاف خاطر نشان شد، که بغداد طرفین را زیر نظر داشته و با هدف تصمیم گیری درست در راستای منافع طرفین و کشورهای منطقه، ارتباط و تعامل خود را حفظ می کند. "به این معنی که ما برای تامین امنیت کامل منطقه، نقش رابط را در هماهنگی و گفتگو میان طرفین ایفا کنیم."
پیشتر جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود، که امریکا کشتی طیاره بردار "آبراهام لینکلن" و طیارات بمب افکن به سواحل ایران می فرستد. به گفته وی به این صورت واشنگتن "پیام روشنی به دولت ایران می دهد، که هرگونه حمله به منافع امریکا" یا به متحدانش "با نیروئی بی امان" پاسخ داده می شود.
در عین حال، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، گفته بود که ایران قصد جنگیدن با امریکا را ندارد، اما تهران همچنان به مقابله با واشنگتن ادامه خواهد داد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، نیز در مورد عدم تمایل به جنگ با ایران سخن گفته بود و در عین حال اشاره داشت، که چنانچه منافع ملی امریکا در معرض خطر قرار گیرد، واشنگتن آن را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала