آمادگی امریکا برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اروپا

© Photo / Public domainآمادگی امریکا برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اروپا
آمادگی امریکا برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استقرار تسلیحات هسته‌ای امریکا در اروپا، نشان‌دهنده آمادگی واشنگتن برای استفاده از آن در کشورهای اروپایی غیرهسته‌ای می‌باشد – وزارت خارجه روسیه.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف، رئيس اداره منع گسترش و کنترول بر تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت: "متاسفانه، بعضی از کشورهای وابسته به واشنگتن چنین وانمود می‌کنند که گویا هیچ چیزی اتفاق نمی‌افتد، یا هم از تحریک اینکه در قرن ۲۱ در قلمرو اروپا برای استفاده از سلاح هسته‌ای با اتصال دولت‌های غیرهسته‌ای، هراس دارند".

درخواست پولند از امریکا برای ستقرار راکت های هسته‌ای در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
درخواست پولند از امریکا برای ستقرار راکت های هسته‌ای در اروپا

وی همچنان از کشورهای اروپایی مبنی بر اینکه به واشنگتن اجازه داده اند تا باعث ایجاد خطر به آنها شود، انتقاد کرد.

یرماکوف افزود: "در صورتی که «کشورهای پیشرفته اروپایی» به قراردادن شان در سرحد فاجعه هسته‌ای و از بین‌بردن کامل، ادامه می‌دهند، چطور می‌توان درمورد تحکیم رژیم عدم گسترش سلاح هسته‌ای صحبت کرد؟".

این در حالیست که هفته گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویارک در هفته گذشته دیدار دو هفته‌یی کمیته آمادگی برای برگزاری کنفرانس بررسی ۲۰۲۰ بر پیمان عدم گسترش سلاح هسته‌ای، به پایان رسید. در جریان این دیدار، هیئت روسیه به گفته یرماکوف، "در قدم نخست بر حفظ و حصول اطمینان از عملکرد پایدار پیمان عدم گسترش سلاح هسته‌ای، با رویکرد متعادل به سه جز کلیدی آن که عبارت از عدم گسترش هسته‌ای، خلع سلاح هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای می‌باشند، توجه داشت".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала